Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

Moskva - Vladivostok vlakom z 27 dní

Začíname pravidelnú rubriku. o cestách našich hrdiniek. Začíname príbehom Anyy Butuzovej - stylistky, producentky a posledného bubeníka skupiny Manicure - o tom, ako prejsť Rusko za 27 dní vlakom, z Moskvy do Vladivostoku.

·                                                               '

Prečo sme s tým prišli

Keď sa rozhodnete na výlet do Ruska, je lepšie nemyslieť si na dlhú dobu, inak si určite zmeníte názor. Uvedomil som si, že toto všetko sa mi naozaj deje, keď v júli ráno o 6:00 som sa ocitol s batohom visiacim za chrbtom na železničnej stanici v Kursku. Čo môže viesť k rozhodnutiu o takejto ceste? Ja - túžba vidieť na vlastné oči krajinu, v ktorej žijem a o ktorej si myslím. Je lepšie pochopiť procesy, ktoré sa v ňom dnes vyskytujú, chápať ľudí, ich názory. Čo a ako ľudia žijú na rôznych vzdialenostiach od hlavného mesta, o ktoré sa starajú. Ural, Sibír, Sajan, nekonečné krajiny, tajga. Zo života utieklo mnoho mojich priateľov z rôznych miest.

Dlho som snívala o ceste do Vladivostoku, od vydania albumu „Sea“ skupiny „Mumiy Troll“. Tiež som sa zaujímal o návštevu mesta Chabarovsk, ktoré je najbližšie k hranici s Čínou. Ostatné mestá Ruska, ktoré nikdy neopustili Moskvu viac ako Peter, boli úplne iné. Po sedení nad mapou a stránky ruských železníc sme sa zastavili na trase Moskva - Nižný Novgorod - Kazaň - Perm - Jekaterinburg - Novosibirsk - Krasnojarsk - Irkutsk - Chabarovsk - Vladivostok - Moskva. 10 miest za 27 dní. Tam - vlakom, späť lietadlom.

Príprava na cestu

Keď sme povedali priateľom o našej nadchádzajúcej ceste, spravidla sme v reakcii dostali zmätený pohľad a nepríjemné ticho. Za tie isté peniaze, môžete ísť na dno v New Yorku, Thajsku alebo akékoľvek európske mesto, čo chcete, v Moskve, deformity nestačí? Všetko hovorilo o hroznej ruskej službe, o strašidelných hoteloch, nejedlých potravinách a iných hrôzach. Moji rodičia boli presvedčení, že obyvatelia ruských regiónov túžia po krvi Moskovčanov, ako aj jeho iPhone a ďalšie materiálne hodnoty. Vo všeobecnosti boli veľmi znepokojení a požiadali ich, aby ich volali z každého mesta.

Mesiac pred odchodom sme boli očkovaní proti kliešťovej encefalitíde. Toto je možné vykonať bezplatne v Centrálnom očkovacom centre a pre takúto cestu je to absolútne nevyhnutné. Zozbierali sme aj veľkú lekárničku, ale, samozrejme, ukázalo sa, že sme si mohli kúpiť tento celok v každom meste. Zozbierali sme si batohy, zmenili sme ich, pretože moja hmotnosť vážila tonu a batoh môjho milovaného, ​​najracionálnejšieho priateľa na svete, Dima bol ľahký ako perie. Zhromaždil sa po rozlúčke s priateľom, ktorý na bicykli prekonal celú Európu: tri páry ponožiek, tri páry nohavičiek, tri tričká. Schéma je jednoduchá: jedna na vás, niektorí na zajtrajšok, niektorí v umývaní. Plus džínsy, sveter, vetrovku a jeden raznoshennaya pár topánok pre všetky príležitosti, telefón, nabíjačka, pas, karta OMS, vstupenky, peniaze. Môj set bol menej strohý: tepláky, dve tričká, dve mikiny, pár vymeniteľných tenisiek, džínsy, pyžamá, dva páry šortiek, sveter, vetrovku, pléd, žabky, sadu posteľnej bielizne, kozmetickú tašku, prvý zväzok "Vojna a mier", ipad a telefón. Úprimne, potreboval som všetko, čo som si vzal. No, snáď okrem tých náhradných tenisiek.

Deň pred cestou som sa spojil s lacným roamingom, bezplatnou prichádzajúcou a neobmedzenou 3G nahrávkou, aby som nahral nekonečné fotografie do Instagramu, hodiny v múzeu Google a bol v kontakte s rodičmi. Neobmedzená komunikácia pomáha v kritických situáciách. Takmer všetky ubytovanie sme si rezervovali v Moskve. Išlo väčšinou o apartmány nachádzajúce sa na Airbnb, plus niekoľko hotelov s booking.com. Byty pre nás boli pohodlnejšou a hospodárnejšou možnosťou a vždy v nich boli pračky, čo je v našom prípade veľmi vážny argument. Byt je možné prenajať v samom centre, veľký, vždy v dobrom stave a lacnejší ako priemerný hotel. Okrem toho, hotely pre 2 500-3 500 rubľov za deň sú zvyčajne tak-tak, a dobré hotely sú veľmi drahé.

Deň 1

Nižný Novgorod

Pred Nižným sme prišli na Sapsan asi štyri hodiny. Sapsan je perfektný vlak. Ako prvá láska. Dlho si ju spomeniete. 200 km / h Samozrejme, ak by takéto vlaky touto cestou prechádzali po Transsibírskej železnici, bolo by jednoduchšie žiť. Takýto vlak je pohodlnejší ako lietadlo a nie je ani porovnateľný s ostatnými vlakmi Ruských železníc. Hovorím toľko o vlakoch, pretože toto je jediná vec, ktorá ma znechutila počas cesty. Nie mestá, nie ľudia, nie stanice a nie ulice. Monopol na špinavé toalety a rozbité klimatizácia.

Nižný Novgorod je krásny a dojemný. Pozdvihnutý prechádzky okolo Kremľa pozdĺž nábrežia. Očarujúce krajiny, trajekty, lanovky. Veľmi cool Národné centrum pre súčasné umenie, bude dávať kurzy do Moskvy. Dolný ľavý dojem zanechal dojem veľmi útulného a láskavého mestečka, aj keď v ňom žije viac ako milión ľudí. Doslova pár centrálnych ulíc, podobne ako v Moskve Arbat. Roztomilé reštaurácie, čisté ulice, obchody so suvenírmi na každom kroku. A na rozdiel od mojich tréningov, dievčatá na vysokých podpätkoch.

Usadili sme sa v chladnom hosteli Smile, s vynikajúcim interiérom, čistou sprchou a peknými chlapcami na recepcii. Tam sme sa stretli so spoločnosťou Austrálčanov, ktorí cestovali z Číny cez Mongolsko a ďalej pozdĺž Transsibírskej železnice do Moskvy. Chlapci už boli dosť unavení, ale pred koncom cesty mali veľmi málo. Práve sme začali.

V určitom bode som si myslel že cestovanie po Rusku by v skutočnosti malo byť mojou prvou cestou v živote, ale omylom to neurobili. Len v Barcelone som bol štyrikrát a nikdy som neopustil východ Moskvy. Lepšie chápem, ako Európa žije, než v živote mojej vlastnej krajiny. Vo všeobecnosti som sa rozhodol, že takáto cesta by ma obohatila a pomohla by som sa zbaviť niektorých metropolitných komplexov a predsudkov.

Deň 4

Kazan

Príchod do Kazaň po "okrese" na pocit pomalého a priestranného Dolného, ​​sme boli ohromení jeho rytmu, veľkosti a varu života. Najkrajšie obrovské mesto je rozdelené na okresy a okresy: oblasť univerzít a inštitútov, oblasť administratívnych budov, súdov, mestských komunálnych služieb. Areál nábreží, pláží a parkov. To všetko robí to pochopiteľné a pohodlné pre život. Veľké mesto s množstvom peňazí v očakávaní univerziády. Za posledných pár rokov bolo mesto kompletne zrekonštruované. Nové cesty, čisté domy a ulice, a opäť krásne dievčatá na pätách. V čase univerziády, mestské úrady „požiadali“, aby sa bary a nočné kluby zatvorili, a motoristi mali zakázané ísť po poškriabaných autách alebo napríklad s nárazom na nárazníku. Pre takéto "priestupky" je auto poslané na parkovanie.

Všetci miestni obyvatelia jedným hlasom povedali, že mesto bolo nedávno dedinou, že práca sa vykonáva 24 hodín denne pred univerziádou, a keď všetci odchádzajú, všetko sa vráti. Pred nami sa objavil obraz ideálneho mesta. Štvrtý deň cesty chlapci zrazu potrebovali ostrihať, a tak sme neočakávane našli Chop-Chop v Kazane. Bola to najhrubšia vec, plus 40. Takže sme považovali za požehnanie čakať na teplo v chladnom chladnom mieste a rozprávať sa so svojimi zamestnancami. Chlapci nám povedali, kam idú, ako sa otvorili, ako sa vyvíjajú malé podniky, odporúčané pláže.

Deň 7

trvalá

Až teraz som si uvedomil, že z Perm nemám jednu fotku. Nechcem ísť do detailov toho, čo ma presne priviedlo do stavu melanchólie a beznádeje. Nie je to jediná krásna ulica, ani jeden šťastný človek na ulici - nič. Putovali sme po meste a nenašli sme miesto, kde by chodili obyvatelia mesta, kde by sa aspoň niečo stalo. Samozrejme, pozreli sme sa na Permské múzeum súčasného umenia, kde sa konala výstava regionálnych umelcov "Art vs. Geography". Umelci z celého Ruska, zaujímavé práce, obrovské múzeum. Nezanechali sme však pocit, že by to nikto nechcel: stretli sme sa tam len s dvoma spiacimi strážcami a tromi návštevníkmi. Marat Gelman sa snažil vdýchnuť do mesta ducha modernosti, ale Perm teraz to všetko nie je potrebné, ľudia majú nejaké iné záujmy. Tak sme sa dostali do taxíka a šli do vodnej stanice Kamskaya.

Mimochodom, taxíky pracujú perfektne v každom meste, prichádzajú do piatich minút. Nikde nás taxi nestalo viac ako 180 rubľov, aj keď bolo potrebné ísť na druhý koniec mesta, do vodnej elektrárne. Vodná stanica Kama je úchvatné, krásne miesto. Obrovské prúdy vody, stavidlá, také otvorené priestory a rybári, lovia prísne pod tanierom "Rybolov je zakázaný." Možno je to všetko, čo zostáva v mojej spomienke na Perm: vodné elektrárne a gigantické roztrhané listy na nábreží Kama "Šťastie nie je ďaleko."

Z Permu sme išli na rezervovanom mieste v strašidelnom vlaku plnom ľudí, ktorý prechádzal do Astany. Zmyselné a tak špinavé, že sa nechcete dotknúť ničoho. Dostali sme mierne vlhkú podstielku voniacu mydlom na pranie v roztrhaných plastových vreckách. Pri tejto príležitosti mám posteľnú bielizeň. Dirigent sedí v ďalšom priestore vyhradeného sedadla, šupky semien, hádzanie čistiaceho prostriedku priamo na podlahu a so vzduchom šalvie oznamuje výhody islamu a kresťanstva nad judaizmom. Muži pozorne počúvajú. Všetci spia okolo, ale nemôžeme. Dima a ja sme vyliezli na hornú poličku, nič nevyložili a celú dobu šepkali o všetkom na svete. Ak takéto cesty neoddeľujú ľudí, potom ich priblížia.

Je dôležité nezabudnúť, že ruské železnice na celom území Ruskej federácie pracuje v moskovskom čase. Lietadlá naopak vždy lietajú podľa miestneho času. A zo zvyku je veľmi ľahké byť neskoro na vlak. Odporúčam vám, aby ste si náramkové hodinky s funkciou dvojnásobného času: jeden ciferník vždy zobrazuje čas v Moskve, druhý je preložený do miestneho. Dokonca aj vo vlakoch sú elektrické zásuvky vzácne, preto vám odporúčam, aby ste si odniesli tričko vopred. Benefit prinesie predlžovaciu šnúru, umožní vám odísť do dôchodku vo vašej priehradke a neochráni váš telefón alebo tablet v chodbe, pretože priestory vybavené zásuvkami sú vzácnosťou.

Deň 10

Jekaterinburg

Prvá vec, ktorú sme videli, keď sme vystúpili z vlakovej stanice na vlakovej stanici Jekaterinburg, bol McDonalds. A po šiestich hodinách strávených vo filme „Borat“ je to cenený ostrov bezpečia a pohodlia, kde sme sa šťastne rozbehli, aby si čistili zuby, mali raňajky a naliehavo hľadali ubytovanie. Jekaterinburg je čisté mesto. S jasnými chlapcami. Na výjazde z McDonald's, Mitsubishi Lancer stojí s nenápadným ladením, okná sú otvorené, ruské rapové zvuky, mladý pekný blonďák jazdí, vpravo je žena asi päťdesiat, jeho šéf. Pýtam sa v ktorom smere Moskovská ulica. Sme ukázali, šéf ponúka chlap, aby cestujúci, pripomínajúce, že v 11 by mal byť vo svojej kancelárii. V zadnom sedadle - zlatá baseballová pálka, pár loptičiek a červené lepkavé miesto (potom sa ukázalo - jahody). Ten chlap nadšene chváli svoje rodné mesto, keď sa dozvie, že sme z Moskvy. Hovorí, že nikdy nebol v Moskve. Odchádzame z auta. Nakoniec, vodič nám dáva radu: "Buďte v noci opatrní!". OK. Ďakujem.

Po spaní a vystupovaní na prechádzku chápeme, že mesto je veľké, svetlé a veľmi príjemné. Krásna architektúra, kino s "kino nie je pre každého", obrovské množstvo univerzít, žiadateľov, módna mládež. Nasledujúci deň po príchode sme sa stretli so svojou známou, ktorá povedala, že ísť do Moskvy po štúdiu v Jekaterinburgu je bežná vec, ale väčšinou sa všetci vracajú. Nikto nepovažuje Moskvu za mesto pre život a rodinu. Toto je mesto kariéry a zárobkov. Povedať niekoľkými slovami o Jekaterinburgu a poradiť pár zaujímavých miest je ťažké. Je to obrovské mesto a je v ňom toľko. To všetko je úplne nesúvisí s turistami, ako to bolo v prípade Nižného, ​​alebo s ambíciami, ako v Kazani. To je len skvelé skvelé mesto so zaujímavým životom a dobrými vyhliadkami.

Chystáte sa na takúto expedičnú cestu, za predpokladu dlhej cesty a mnohých destinácií je dôležité, aby spoločníci mali rovnaké predstavy o živote a počítajú s ekvivalentným rozpočtom. Je veľmi dôležité, aby všetci účastníci cesty, ktorí povedali slová „čisté“, „chutné“, „drahé“, „dlhé“, „teplé“, „útulné“, znamenali to isté. Nemusíte byť rozliatiu vody s priateľmi doma, ale akonáhle sa ukáže, že je stále dusno a druhá je studená, problémy začínajú. Je dôležité, aby všetci účastníci cesty tak robili dobrovoľne a dobrovoľne, a nie „z ničoho, čo by robili“ alebo „pre spoločnosť“. Nie ste si istí - nejazdite, potom budete ľutovať.

Deň 14

Novosibirsk

Novosibirsk sa ukázal byť úplne rovnaký ako môj priateľ, ktorý prišiel do Moskvy z Novosibirska (a ktorý neskôr opustil Moskvu pre New York), povedal o ňom. Ponurá, priestranná, so zlou náladou a smutnými ľuďmi. Spýtal som sa, čo konkrétne bolo nesprávne, a on nikdy nemohol odpovedať. Povedal, že to bol pocit. A zima v zime. Prišli sme do Novosibirsku v lete. Má všetko, čo je napríklad v Petrohrade alebo Jekaterinburgu. Mesto je veľké, dokonca väčšie ako Jekaterinburg, so širokými uličkami a cestami. S množstvom obchodov a barov. Ale nejaký úplne nudný. Ulice sú prázdne. Tyče sú prázdne. A len pamiatky Lenina na každej ulici a otravné mláďatá, s ktorými je mesto naplnené v lete, môžu vytvoriť spoločnosť.

Vo vlaku opúšťajúcom Novosibirsk som nezavrel oči, napriek slúchadlám a skutočnosti, že to už bolo hlboko v noci. Keď pôjdete do kupé, všetko je jednoduchšie: urobíte si posteľ, otvoríte okno, dostanete čaj, zapnete film a nejako letíte. Na vyhradenom mieste sa neustále rozptyľujete všetkým, čo sa deje okolo. Náš voz bol naplnený obrovskou spoločnosťou mužov, ktorí skôr šikovne pili vodku s pivom a nepretržite išli na záchod. O dve hodiny ráno ešte pili, o pol piatej ráno už pili. Tehotná žena fajčí vo vestibule. Očakávali ste ruskú hrôzu? Tu, na vyhradenom mieste na záchode Novosibirsk - Krasnojarsk - prosím. Skontrolujem lístky: potom pôjdeme len do oddelenia.

Deň 16

Krasnojarsk

Zo všetkých automobilov, ktoré sa zastavili v noci na semaforoch pod naším oknom, ruský rap rutinne hrmel. Tri minúty jazdy autom, minúta stojí na križovatke. Tri minúty som spal, minútu triasť hlavou. Počas dňa opustí mesto život v noci - rýchla jazda a hlasná hudba zo subwoofera v kufri. Pozerám sa z okna, ale nikdy sa nerozhodnem na nočnú prechádzku. Čoskoro príde ráno a mesto sa opäť zmení na najsladší nábrežie s chodiacimi deťmi a pármi, centrálnym kultúrnym a oddychovým parkom, cukrovou vatu a ruským kolesom. V každom meste som začal deň tým, že študuje odporúčania, kde majú chutné raňajky alebo lacnú večeru. Našli sme teda nádhernú reštauráciu "Pig and Beads", ktorú sme mali ako balzam na dušu po alko-vyhradených miestach.

Dima cestovala pripravená v oblasti kultúrnych programov a voľného času. Jeho zoznam zahŕňal tzv. Krasnojarské múzeum, v ktorom sa zároveň nachádza Leninovo múzeum, výstava rýb, inštalácia na pamiatku tých, ktorí boli zabití v Čečensku, niekoľko výstav súčasného umenia, niektorá populárna historická expozícia na tému oprichnina, viac pripomínajúca školské nástenné noviny a výstava Henri Toulouse-Lautrec, vstup, do ktorého z nejakého dôvodu stojí nejaké peniaze. A to všetko je zmiešané, ako v mixéri. Po takej veľkej dávke kultúry a umenia sme nastúpili do autobusu a šli do Krasnojarskej vodnej elektrárne, aby sme dýchali čerstvý vzduch. KrasHPP je jednou z najväčších vodných elektrární v Rusku a vo svete. Najkrajšie miesta sú mocný Jenisej, tečúci medzi Sajanovými pohoriami, obrovskou priehradou, vedľa ktorej sa cítite ako mravenec a nad ňou stúpajú skutoční orli. Na poslednú chvíľu sme sa dostali na stanicu, tesne pred vlakom, keď sme sa rozhodli, že takýto výlet bude užitočnejší a zaujímavejší ako večera. A nestratili sa.

Vo vlaku je problém jesť obzvlášť akútny: v jedálnom vozidle, všetko stojí nezodpovedné peniaze, a ja by som ani riskovať hodnotenie kvality týchto jedál, tak som radím, aby ste si kúpili jedlo pred nástupom do vlaku, bez toho aby ste niečo extra. Domnievam sa, že použitie detskej výživy je veľmi dobré, napríklad na raňajky. Ďalším dôležitým problémom vlakov je osobná hygiena. A potom by som vám odporučil, aby ste si kúpili špeciálnu cestovnú kefku na zuby, ktorá sa zloží do seba, s tekutým, nie pevným mydlom, pohárom antiseptického gélu a balením vlhkých hygienických vložiek. To výrazne uľahčí život na ceste.

Deň 18

Irkutsk. Baikal

Na brehu jazera Bajkal sa pozeráte do diaľky a dych. Jasná pokojná voda, strmé útesy, hustý ihličnatý les. Priamo na mieste sme si kúpili lístok na motorovú loď, ktorá prechádza cez Bajkal. Pekná dievčina-sprievodca, veľmi rýchlo rozprávať pripravenú exkurziu, radila nám z niekoľkých tajných miest Bajkalu, kde je vlastne lepšie ísť, kde idú go-goers, kde sú kempy a kde sú malé domy-hotely. Medzitým, z vody, pečať, očarujúce miestne pečať, sa na nás niekoľko sekúnd pozrel a ponorila sa pod vodu. Myslím, že sa určite vrátim k jazeru Bajkal, ale niekde ďaleko od civilizácie. Дело в том, что поселок Листвянка, ближайший от Иркутска туристический поселок на Байкале, загажен мусором и отвратительными местными кафешками. Мы не гурманы или снобы, но еда в местных кафе просто стремная. Дорога обратно из Листвянки в Иркутск на маршрутке занимает около часа. Водитель едет со скоростью 120 км/ч, обгоняет по встречке под горку. При следующем обгоне чуть не сносит мотоциклиста. Заботиться о собственной безопасности по местным понятиям, конечно, как-то западло, ведь от всего обережет иконка, приделанная к приборной панели.

Вечером мы встретились с ребятами из Голландии. Stretli sme sa s nimi vo vlaku medzi Jekaterinburgom a Novosibirskom, vystúpili sme v hlavnom meste Sibíri a išli do Irkutska. Strávili niekoľko dní v Bajkalu a večer sme diskutovali o tom, čo sme videli. Snažili sa pochopiť, prečo sa normálna infraštruktúra nevyvíja, pobrežie neprerastá slušnými hotelmi a kaviarňami. Prečo nakoniec nikto nezhromažďuje odpadky. Je prekvapujúce, že s cudzincami možno diskutovať o všetkých týchto témach, majú zdravú reakciu nedorozumenia.

Ak sú medzi vašimi priateľmi „aktivisti“, ktorí veľmi radi organizujú každého a tak, že každý robí všetko podľa svojich predstáv o poriadku a kráse, rýchlo sa zmenia na malého Fuhrera v takejto výprave, budú sa báť a rozzúriť druhých. Ďalším typom, na ktorý sú takéto dobrodružstvá kontraindikované, sú milenci sedieť na krku, takí súdruhovia, ktorí žiadajú o súcit, pre ktorých je všetko vždy nesprávne. Keďže deprivácia bude na každom kroku, je potrebné, aby bol každý pripravený prekonať ich nezávisle. Za slovami - turistické podmienky.

Deň 20 - 23

Vlak Irkutsk - Chabarovsk

Výlet z Irkutska do Chabarovska trvá takmer tri dni, berúc do úvahy oneskorenie vlaku o šesť hodín. Pripravovali sme sa na tento krok morálne a fyzicky a ako sme mohli. Pred vlakom sme išli do supermarketu a nakúpili potraviny tri dni. Potraviny, ktoré si kúpite vo vlaku, majú niekoľko dôležitých kritérií: po prvé, nemali by vyžadovať riad; po druhé, a čo je najdôležitejšie, potraviny by sa nemali zhoršovať. Nanešťastie, k diéte nepridáva žiadnu odrodu, tretí deň „Doshiraku“ budete šelmi a bezpečne stratíte ľudskú tvár.

Vo vlaku sú vzťahy s vlastnou fyziológiou nejako zvlášť dramatické. Rýchlo si zvyknete neustále utierať všetky antibakteriálne utierky, používať mokrý toaletný papier ako sprchu a hrať futbal s chlapcami na chodbe. Tri dni som čítal objem "vojny a mieru", porazil iPad v "civilizácii" a bol trochu ohromený cestou a vôňou sušených rýb, celý vak, ktorého náš sused v priestore nesl Bajkal domov Chabarovsk. Vo všetkých ostatných ohľadoch máme veľké šťastie s ostatnými spolucestujúcimi. Žena asi päťdesiat veľmi zaujímavo povedala o cestách do Japonska, Číny a Kórey, o živote v Chabarovsku.

Deň 23

Chabarovsk

Náš vlak do Chabarovska bol o šesť hodín neskôr. Ako náhradu od ruských železníc, cestujúci dostali balík Doshirak a fľašu limonády Duchess. Stále nerozumiem: buď ľudia majú dobrý zmysel pre humor, alebo sú to úplní sadisti. Ku koncu cesty, v očakávaní dlho očakávaného vstupu do mesta, všetci cestujúci stáli na chodbe vlaku a dívali sa von z okien. Krajina sa konečne zmenila niekde medzi Krasnojarskom a Irkutskom. Známa bolesť brezov zmizla, boli kopce, niektoré squat stromy a kríky. Nekonečná zelená mimo okna nahradila tieň a nakoniec sa ukázalo, že sa blížime k Číne.

Chabarovsk sám bol nádherný. Pocit prímorského mesta, hoci more tu nie je. Cez obrovský Amur sú viditeľné hory Číny. Tu žijú čínske rodiny s dvoma, tromi deťmi. A ruské ženy sa naďalej dotýkajú a vytrvajú v pätách a šatách, od mladého veku až po veľmi vysoký vek. Po celom meste sa nachádzajú také kopce, ako v teniskách, nie je ľahké chodiť. Tam je absolútny zmysel pre okraj krajiny. Nakoniec zmizli temné myšlienky a nakoniec sme sa ocitli v meste, ktoré žije svoj vlastný slobodný život.

Ohromení, že v celom Rusku Zo západu na východ, doslova do samotného Chabarovska, sa príroda ani klíma prakticky nemenia. Chystáte sa ako na takých nekonečne pretiahnutých predmestiach. A bol som tiež prekvapený, že dôraz na reč, dokonca aj na Ďalekom východe, zostáva v Moskve. Miestni obyvatelia nepoznali prejavom, že nie sme miestni. Od Moskvy je to 9 000 km! Dôraz je oveľa silnejší zo severu na juh Ruska ako zo západu na východ, taký náhly objav. Je tiež zvedavé, že McDonald's skončil v Novosibirsku, a to ešte nie je ďalej.

Deň 25

Vladivostok

Dlho som snívala o Vladivostoku. Akonáhle som tam videl všetky piesne Lagutenka naraz. Vladivostok je jedno z najlepších miest na svete. Nie je to Európa a Ázia. Je sám. A táto sloboda zo stredného Ruska je bohatá a šťastná. Vladivostok má svoju osobitnú cestu, o ktorej často hovoria. Jeho hospodárstvo, úzke vzťahy s Čínou, Japonskom a Kóreou, z ktorých je každý potešený, svoju vlastnú módu pre luxusné japonské autá. Pre mňa je toľko podivných vecí, ale hneď miloval. Veľmi vlhké. Vlhký vzduch je doslova vidieť, všetko je neustále vlhké: oblečenie a vlasy.

Mesto je tak bláznivé, že sa zdá, že Moskva je v porovnaní s ním pomalá. Tam je obrovský prístav s obrie lode, obrovské mosty, ktoré konečne spojili všetky brehy mesta s sebou. Európa je rovnako vzdialená ako všetky európske myšlienky o živote. Všetko je zvláštne a ja som sa do všetkého zamiloval. Je veľmi smutné odísť, chcem zostať, ale zdá sa, že je čas ísť domov.

Myslel som si, vo zvyšku Ruska, okrem Moskvy a Petrohradu je všetko oveľa horšie, ako sa ukázalo. Naozaj depresívne dojem opustil iba mesto Perm. Sú to len nudné mestá: napríklad Krasnojarsk sa ukázal ako taký a sú tu aj veľmi dynamické a veselé - to je Jekaterinburg a Vladivostok. Vladivostok je vo všeobecnosti samostatný rozhovor. Všetko je tam iné. Autá na pravej strane, monzúnové podnebie, more, hory, mosty, ako v San Franciscu. Neexistuje žiadny McDonald, ale je tu veľa nejakého kórejského rýchleho občerstvenia, na ktorom sme závislí. A ľudia tam sú aktívni, veselí, niekde sa ponáhľajú, idú niekde, nesedia so zloženými labkami a neobťažujú sa myšlienkami, že sme tu chudobní, žijeme ďaleko od Moskvy. Majú po ruke Japonsko a Kóreu, majú iné záujmy. A to je skvelé. V porovnaní s Vladivostok, Moskva sa mi zdalo oveľa zložitejšie a provinčné mesto - taký nečakaný záver o mojom rodnom meste.

Deň 27

Moskva

V Moskve je teraz všetko iné. Zdá sa, že ľudia sa stávajú rozzúrenejšími: po celý mesiac cesty sme nikde nestáli pred hrubosťou, na ktorú sme si v Moskve zvykli. A oni sami, pravdepodobne, sa tu čoraz viac hnevajú, vidíme konkurentov navzájom, bojujeme za prežitie, proste nemôžeme zdieľať miesto pod slnkom. Vo zvyšku Ruska je toľko miesta, že sa nič nedá rozdeliť. Teraz sa pozriete na ľudí v metre av mnohých vidíte tých, ktorí prišli do práce. A niekde ďaleko boli ich domy a prázdne ulice.