Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

India - Nepál autobusom a vlakom za 38 dní

V časti Cestovanie hovoríme o výletoch našich hrdiniek. V tomto čísle, Asya Repreva, obchodník, novinár, a autor cestovných publikácií, o tom, ako riadiť takmer celú Indiu za mesiac, keď Goa je konečne unavený, a navštíviť Nepál.

Kliknutím na meno prejdete na požadované mesto.

Prečo sme s tým prišli?

Spočiatku som strávil v Indii len jeden mesiac, usadil som sa v Goa sám as knihami, ovocím a opálením. Všetko sa ukázalo inak. Po prvé, Miša sa tam objavil, s ktorým sme v tom čase neboli osobne oboznámení, ale mal spoločného priateľa, takže spolu začali prenajímať dom - je ľahšie riešiť problémy v domácnostiach spoločne a ceny bežných výrobkov sú rozdelené na polovicu. Po druhé, v určitom okamihu som sa rozhodol, že v Moskve neočakávam nič dôležité, takže pôvodne sa môj mesačný pobyt v Goe predĺžil o ďalších 38 dní, ktoré sme strávili cestovaním po celej krajine. Pre náš čas, Goa bol z nás chorý, napriek najkrajším západom slnka, more a konštantné ovocie - chceli sme vidieť skutočnú ázijskú krajinu, pretože mnohí ľudia hovoria o Goa, že to nie je India.

Príprava na cestu

V čase odchodu sme si boli presne vedomí troch vecí: že ideme do Bombaja, že budeme mať dosť peňazí spolu asi mesiac a že tam pôjdeme autobusom alebo vlakom. Trasa bola vyvinutá s pomocou ľudí - šli sme do autentickej miestnej kaviarne a stretli sme sa s Turkami. Cestovali v Indii šesť rokov a zaznamenali sme všetky názvy miest, ktoré odporúčali. Podobná schéma bola vykonaná s čašníkom z milovanej nepálskej kaviarne as niekoľkými známymi.

Mesiac v Goa sme úplne stratili návyk maniakálnej vášne mestského človeka plánovať všetko a vždy, tak sme sa rozhodli riešiť problémy tak, ako prišli. Kufre, s ktorými sme leteli do Indie, zostali s majiteľom domu, ktorý si prenajímal, - pred spontánnym odchodom sme pre neho našli nových nájomcov, takže to bola určitá záruka bezpečnosti vecí. Vzali sme s nami všetko, čo sme potrebovali, zároveň sme niekoľkokrát posunuli naše malé batohy a odtiaľ odtiaľ stále odstraňovali ďalšie veci. Mali sme teda jednu sadu teplého oblečenia, ktoré si Misha vybral po príbehoch, že v noci v severnej Indii bola zima, minimálny súbor hygienických výrobkov a sada oblečenia. Na radu priateľov si vzal posteľnú bielizeň, tam bol aj lucerna, komár cievka a dve zimné čiapky. Namiesto kamery je iPhone, kde sme stiahli aplikáciu s kartami "Sygic". Ak hovoríme o nebezpečenstvách v Indii, vzali sme jeden vak na lieky namiesto mojej kozmetickej tašky. A pred cestou som urobil aj niekoľko očkovaní v Moskve a Miša mala zdravotné poistenie.

Zakaždým, keď idem na výlet, snažím sa nakupovať veci, ktoré budú potrebné na ceste, ale tentoraz sa naše „teoretické východisko“ v tejto otázke vzdalo uvoľnenosti - malé, ale odrážajúce sa v rozpočte množstvo dôležitých vecí sa muselo počas cesty kúpiť. Bez ohľadu na sezónu si so sebou vezmite niekoľko balíčkov špunty do uší: hudba po celú noc v autobusoch a vlakoch nie je nezvyčajná, a nevenujte pozornosť prítomnosti kohútov okolo vášho prenocovania, riskujete, že každý deň budete mať východ slnka bez ohľadu na vaše želanie.

Deň 1

goa

Keď sme žili takmer dva a pol mesiaca v Goa, naučili sme sa všetkým základom ázijského života: vždy a všade, kde sa musíte pobaviť a vyjednávať s úsmevom - Indovia to milujú. Ak hovoríme o jedle, potom „Momo“ je obzvlášť zapálené v srdci - podľa typu našich knedlíkov sú tu vegetariánske. A ak chcete mäso, budete musieť ísť na predávajúceho a vybrať si vlastnými rukami, aký druh bielej sliepky bude hack dnes. Z Goa sme sa najprv dostali do Mapusa, kde sme si zakúpili lístky do autobusov. Všeobecne platí, že podvaly sú veľký indický fenomén. Predstavte si, že cestujete autobusom, ale zároveň spíte na mäkkom lôžku v noci, poličky na oblečenie a závesové dvere na zatvorenie z okolia, ak chcete, môžete zapnúť klimatizáciu. Postele sú dvojlôžkové a jednolôžkové, sú tu sklopné sedadlá. Počas celej našej cesty sa ukázalo, že je to najpohodlnejšia doprava, akú sme sa stretli, a vyskúšali sme všetko. Jednu noc sme išli do Bombay.

Chyba mnohých turistov je kúpiť suveníry (a veci všeobecne) v Goa v blízkosti pláží alebo na módne nočný trh, keď môžete stráviť 40 minút, dostať sa do Mapusa - miestne "ekonomické centrum" - a kúpiť tam: s možnosťou vyjednávať môžete získať zľavy približne 90%. Je potrebné si uvedomiť, že akákoľvek cena je nadhodnotená najmenej trikrát a predávajúci si stále zarobia.

Deň 2

Bombaj

Bombaj nesklamal, pretože všetko bolo podľa kánonu: najšpinavšie ulice zmiešané s krásnou architektúrou, neporiadok ľudí, večný trh s rôznymi potravinami, ktoré sme neustále ochutnali - každý chce, aby ste si od neho kúpili nejaké veci a chcete všetko iba jedlo bez korenia a karí. Po určitom čase sa ukázalo, že je na čase zachrániť a naučiť sa život „tak ako je“, a tak sme sa rozhodli otestovať couchsurfing a napísali, že chceme zostať niekoľko dní a že máme neobvyklú cereáliu s názvom „pohánka“. Druhý deň ráno bol náš telefón roztrhaný z hovorov a správ.

Suraj, kde sme zostali, nám ukázal tajnú horu, o ktorej turisti nevedia. Výhľad bol ohromujúci: na jednej strane metropola, na druhej strane les a jazerá národného parku. Jedného večera sme narazili na HardRockCafe, ktorý je v Bollywoodskej oblasti, a hneď prišiel pocit nostalgie - dievčatá na vysokých podpätkoch a šaty, ktoré pripomínajú najmä Moskvu. Takéto slobody pri vyzliekaní a obliekaní v Indii sú poskytované len málo - väčšinou vzdelanej a nenáboženskej európskej mládeži. V Bombaji, veľmi prekvapený opustené výškové budovy, ktoré sú všade. Nie sú obnovené a nie sú zničené - a je v preplnenom meste! Súčasne chudobní radšej spia na ulici a schovávajú sa s kartónom a handrou, ale z nejakého dôvodu ich dostupná alternatíva nepriťahuje.

Ak idete na prechádzku pozdĺž nočnej promenády, nájdete pozdĺž pobrežia New Yorku krajiny a mrakodrapy. Tento pohľad je fascinujúci, najmä po celodennej prechádzke na trhu. Asya a ja sme diskutovali o filme „Milionár z chatrče“ a raz, keď sme zistili súradnice miesta od nášho miestneho priateľa, šli sme sa pozrieť na oblasť, kde sa tento príbeh začal. Bolo to veľmi zábavné, byť v tejto oblasti, zbierať veľa prekvapených pohľadov na seba - ľudia si mysleli, že sme sa stratili, že sme hľadali cestu von. Skutočne som chcel vyliezť na jeden z domov a pozrieť sa na všetko z výšky, ale každý pokus o vstup do vchodu viedol k tomu, že v okolí bolo veľa ľudí, ktorí nám chceli pomôcť nájsť správnu cestu.

Deň 6

Udaipur

V Indii som nevidel nič viac čisté, svetlé a radostné. Každý dom v tomto Udaipur je zo snehobielej farby, s kresbami na stenách, ktoré sú zdobené kusmi zrkadiel, nechajúc slnečné lúče. Na každej streche domu v turistickej oblasti sa nachádza malá reštaurácia, odkiaľ je vždy výhľad na najbližšie jazero a ďalšie snehovo biele údolia striech. Prvý deň sme sa len potulovali, na druhý sme išli do veľkého paláca s tisíckami izieb a rôznymi múzeami. Najväčším objavom je funky Juice Center v blízkosti rieky, kde môžete jesť ovocné šaláty s medom a zmrzlinou. Súdiac podľa fotografií na stene majiteľa miesta, toto miesto je už kult a obľúbený všetkými turistami.

Na výlet sme si prenajali motocykel, na ktorom sme sa snažili vyliezť na horu, ale motocykel začal fajčiť. Doprava a doprava na cestách v Indii je samostatnou témou, ktorá sa pretína s kravami. Keďže zvieratá sú šialene rešpektované a posvätné, dopravná zápcha za kravou na ceste je štandardným fenoménom, ktorý sme pozorovali nielen v tomto meste, ale aj v Goa. Kravy tu sú výnimočne tenké a nepochopiteľné, čo jedia. Presnejšie, čo je veľmi jasné. Vzhľadom k tomu, že nie je žiadna tráva kdekoľvek, chodia po uliciach od rána do západu slnka a jedia odpadky, najmä ak majú radi papier alebo látku. Po západe slnka si nejako nájdu správnu ulicu a vrátia sa domov. Nezistili, čo je v ich mlieku a kto ho pil.

Deň 10

Jaisalmer

Zostali sme v pevnosti, ktorá stojí na kopci vysoký 80 metrov. V tomto prípade je samotná pevnosť vyrobená z piesku - takmer jediná budova, ktorá teraz pôsobí v Indii. Majiteľ jedného hotela Hitesh nás pozval, aby sme žili úplne zadarmo a vyzdvihli priestrannú izbu. Logika tohto zákona je pre mňa stále nejasná, ale chcem veriť, že takéto dobré skutky ovplyvňujú zlepšenie karmy. Ak chcete preskúmať mesto, použili sme skúter a ako výsledok sme nedosiahli sto kilometrov od Pakistanu. V Jaisalmer, môžete vidieť pávy v poli, ktoré lietajú napriek ich veľkosti - ich chvosty nezasahovali. V meste sa často objavujú bannery so sociálnou reklamou na tému „deti chodia do školy, inak budete čističom topánok“. Angličtina sa vyučuje v Indii z materskej školy a takmer všetci hinduisti to hovoria (okrem tých najchudobnejších). Škola v Indii nie je zadarmo, ale vzdelanie je veľmi lacné a hlavnou podmienkou je kúpiť školskú uniformu.

Mali by ste vždy pamätať na to, že v mnohých mestách (alebo mimo ich turistických oblastí) kaviarne nefungujú od 3 dní do 7 hodín a riskujete, že zostanete hladní, ak na to nebudete vopred myslieť. Ešte lepšie je premýšľať o slanosti vašej šťavy. Včas varovať, že ananás alebo melón čerstvé nie je solené - to je vaše úplné právo, bez použitia, ktoré môžete naučiť známe chute z novej strany.

Deň 13

Agra

Spočiatku sme tam nemali ísť kvôli pop-place, pretože okrem Tádž Mahal nie je v meste nič, čo by ste mali sledovať. Je však naozaj krásny - ako obrovská biela perla. Po návšteve miestneho McDonald's sa ukázalo, ako bolo fast food prispôsobené pre Indiu - narazili na cheeseburgery s nejakým šialeným zeleninovým karí.

Deň 16

Varanasi

Pre turistov je mesto zaujímavé, pretože na brehoch Gahangy sa neustále nachádza verejná kremácia. Divadlo je samozrejme pre civilizovanú osobu naozaj nezvyčajné. Nábrežie mesta je posiate palivovým drevom, ľudia sú neustále privádzaní, zabalení do žltooranžových tkanín, zdobených flitrami, po ktorých sa vykonáva rituál spaľujúci telo a popol sa hodí do rieky. K dispozícii je aj hospic, kde v krídlach čaká 60 ľudí. Pálenie tiel sa vykonáva kastou "nedotknuteľných" - indiánov, odsúdených na špinavú prácu na celý život. Fotografovanie je tam zakázané, hoci neexistuje oficiálny zákon. Zomrieť v tomto meste je drahocenný sen akejkoľvek hinduistickej. Ženy a deti mladšie ako 13 rokov nie sú spálené, sú jednoducho viazané na kameň a vypustené do rieky. To je všetko, čo sme radi povedali niektorým hinduistom, a potom požiadali o peniaze na turné. Museli sme odmietnuť chudobného chlapca, ale naozaj sme nemali ani maličkosť.

Prvý deň sme kráčali pozdĺž nábrežia Gaanga, náhodne sme narazili na nasledujúci obrázok: oheň, v blízkosti ktorého sa kozy a malé jahňatá vyhrievali, kravy sa prechádzali v blízkosti, žobráci sa ohriali, turisti chodia okolo, Kórejčania hlavne nosili masky. Ani ma nenapadlo, že by to bola tá istá akcia - keď som sa pozrel bližšie, videl som, ako z ohňa trčí noha.

Po tom, čo som videl a zažil, som chcel o tom všetkom pokojne premýšľať. Dlho som hľadal izbu s veľkým balkónom, s výhľadom na rieku, kde bolo príjemné fajčiť fajku a písať do denníka. Ale teplá voda, podobne ako elektrina, bola niekde okolo troch hodín denne; majitelia penziónov často šetria turistov s vedierkami vriacej vody pre sprchu.

Deň 19

Presťahovanie z Indie do Nepálu

Spočiatku sme neplánovali výlet do Nepálu, ale keď sme si uvedomili, že nás z takej krajiny oddeľuje len noc, bolo to zvláštne prijať nejaké iné rozhodnutie. Tú noc, náš roztrasený autobus sa ponáhľal rýchlosťou 60 km / h pozdĺž nespevnenej cesty, vodič chytil všetky hrbole, hudba narážala na celý salón, napriek tomu, že všetci spali. Okrem mňa sa ukázalo, že iný muž je chyba a muž náhle začal spievať a hlasno tlieskať dievčatám z prehrávača. Spanie bolo problematické - bol som vyhodený zo strany na stranu, zasiahnutý na predné sedadlá, vyhodený a autobus vyfúknutý tak, že moje prsty boli tuhé. V tento deň, koberec, ktorý sme kúpili v Jaisalmer, bol pre nás veľmi užitočný. Tak sme získali skúsenosť s jazdou na basgitare. Lacné, ale pohodlie nestačí. Keď prišli na hranicu v meste Sanali, rýchlo si kúpili nepálske vízum (trvalo to asi desať minút, kým ho dostali) a skončili v inej krajine. To všetko stojí $ 25 za 15 dní.

V Indii závisí kvalita vašej cesty od vás viac ako kedykoľvek predtým a nie od vynaložených prostriedkov. Ak ste si zakúpili lístok na vlak, autobus alebo lietadlo vopred, alebo lepšie - tým, že ho urobíte prostredníctvom internetu, uvoľníte si čas a nervy na výskum a ušetříte na zbytočnom pohybe. Zistite si vopred všetky cestovné údaje, ktoré sú pre vás dôležité: autobus sa môže náhle zastaviť na neplánované prenocovanie, ktoré bolo okrem vás známe všetkým turistom, vlak sa môže zastaviť na troch rôznych staniciach v meste, kde musíte zmeniť vlaky atď.

Deň 20

Lumbini

Lumbini je mesto s rozšírenou religiozitou, pretože tu sa Buddha narodil a žil až 29 rokov. Chudoba je tiež očividná - veľa bahenných chát a okrem ílu sú omietnuté suchým hnojom. Kravy ploché koláče majú vo všeobecnosti cennú vec - zapáliť požiare, stavať domy a ohrievať kachle. Náboženská architektúra je zastúpená v obrovskom parku, ktorý sa skladá z mnohých chrámov. Sú postavené zástupcami rôznych krajín a každá krajina to robí vo svojom vlastnom štýle as vlastnými darmi. V čínskom kláštore - pokoj a ticho, av obrovskom thajskom chráme si môžete kúpiť sladkosti a obdivovať zelené papagáje. Ako sme neskôr zistili, do týchto kláštorov sa nemôžete len tak dostať, dotknúť sa všetkého a fotiť, ale aj nejaký čas zostať slobodný na štúdium budhizmu a meditácie.

Ďalšia gastronomická poznámka pre Indiu ako celok - je bežné, že miestne obyvateľstvo smaží vajcia na oboch stranách. V miestnej kaviarni v Lumbini sme museli dlho vysvetľovať, že ju zjeme s chlebom a nepražíme. Skutočnosť, že šalát v Európe sa skladá z nakrájaných uhoriek a šúpanej mrkvy, je pre nich prekvapujúca, v určitom okamihu naozaj chceli vysvetliť, že by šalát nepokazili soľou a maslom.

22. deň

Pokhara

Pokhara je jedno z najznámejších miest v Nepále. Koncentrácia turistov tu robí svoju prácu - hotely a penzióny boli slušne drahé, ale bolo tu veľa kaviarní a reštaurácií s normálnym európskym jedlom a wi-fi. Samostatné nadšené výkriky si zaslúžia výhľad na jazero. Je dokonale hladký, púšť a ide niekde do nekonečna. Ak sa pozeráte príliš dlho, zdá sa, že na celom svete neexistuje - iba vy, hory a to. Prišli sme tam o 10. hodine večer a celkom neočakávane sme si uvedomili, že noc sa zdá byť doslova v noci, to znamená, keď všetci spali a dvere hotelov sa zatvorili a neotvorili sa ani zaklopaním. Ako výsledok sme sa stretli na ulici, ktorý nás pozval do penziónu svojich rodičov. Nezvyčajný moment s elektrinou: v Nepále sa podáva iba večer počas dvoch hodín av noci z dvanástich na jednu, ale v tom čase sme zvyčajne spali. Nakoniec sa nám podarilo dodržať denný režim.

V Nepále, Misha ochorel, ležal v miestnosti a bol liečený miestnymi liekmi. Po uzdravení sme išli do najbližšej hory Sarangot. Nie je to zvlášť vysoké, 1300 metrov, ale na prechádzku pešo od zvyku je to dosť slušná fyzická námaha.

Tam bol plán navštíviť čo najviac miest, "pri cval," ale v tejto dobe sme boli trochu unavený a len chcel žiť v odľahlom mieste, vždy s dobrým výhľadom, venovať pozornosť malým veciam, ktoré unikli zraku pri častých premiestnení. Nakoniec som chcela vlastnú kuchyňu, ktorá chýbala v žiadnom z penziónov.

Deň 25

Pohorie Sarangot

Väčšina turistov robí chybu v objednaní taxíka, ktorý za sumu rovnajúcu sa dennej sadzbe ich odvezie na horu. Rozhodli sme sa, že sa dostaneme na basu, hlavne na to, aby sme sa dostali len dvadsať minút. Na jednej strane - pohorie himalájskych hôr, na druhej strane samotné jazero. Na samom vrchole nie je toľko domov, ale každý má znamenie, že si môžete prenajať izbu, piť čaj alebo jesť. Majiteľ jednej z týchto izieb sa nazýva cena prenájmu, po ktorej sme sa dostali do svetelného šoku - 1600 rubľov mesačne pre dvoch. Neboli žiadne také ceny pre bývanie kdekoľvek. V dôsledku toho sme tam žili asi týždeň. Majiteľ dovolil za malý poplatok používať kuchyňu, a ráno nám manželka dala masala čaj - to je sladká, s korením, korením a škoricou. Boli sme šťastní, každé ráno sme si čistili zuby s výhľadom na vrcholky hôr.

A o počasí: vo dne v Nepále +27 av noci +5. Vtedy sme si uvedomili, že márne ušetrené na nákupe teplého oblečenia. Spali sme v klobúkoch, večer popálili sviečky a šli skoro spať - ako sa tma v 6. hodine v Nepále, išli sme spať o deviatej večer a zobudili sa niekde o 8. ráno. Miestni obyvatelia zvyčajne vstávajú pri východe slnka.

Deň 31

Káthmandu

Káthmandu je úžasné mesto - v niektorých jeho rohoch počet chrámov na jednotku plochy presahuje všetky predstaviteľné limity. Правда, таким пыльным воздухом я никогда еще не дышала - пыли столько, что видимость ухудшается. Мы купили марлевые повязки и отправились на прогулку по тесным и ярким улицам - там ютятся отели, бары, рестораны, обменники, магазины и интернет-кафе с массажными салонами. К "must see in Kathmandu" можно отнести Сваямбунатх - самый впечатляющий и красивый храмовый комплекс долины Катманду. Правда, пришлось подниматься на 365 ступенек под дождем. Построили ступу, которая возвышается на входе, в III веке до нашей эры - и один этот факт уже заслуживает того, чтобы подниматься по скользкой мокрой лестнице в не очень теплую погоду.Pozreli sme sa na námestie Durbar a boli sme spokojní - miesto večného sviatku. To je všetko, pretože farebné vlajky napnuté všade. A nezabudnite ísť do Pashupatinath, hlavného hinduistického chrámu v Nepále. Tu vykonávajú postup kremácie, ako vo Varanasi, aj keď je stále potrebné platiť za vstup.

Deň 35

Patna

Úplne hlúpe miesto, v ktorom sme sa ocitli kvôli nútenému presunu z jedného vlaku do druhého. Hlavným problémom tohto dňa je hľadanie prenocovania. Väčšina hotelov bola zamietnutá štandardné znenie "nie sú žiadne miesta", aj keď sme sa opakovane stretávali s podobnými problémami, a to znamenalo, že "tam sú izby, ale vy, bieli turisti, nežijú tu." Či rasizmus, alebo iný indický vtip spojený s rôznymi náboženstvami. V určitom okamihu k nám prišiel chlapík a z nejakého dôvodu sa s nami začal rozprávať (v Indii sa s nami ľudia často začali rozprávať - ​​a už sme si na to zvykli). Po zistení nášho problému nás zaviedol do hotela, kde žil, ale napriek dlhým rokovaniam nás tam odmietli. V dôsledku toho sme, samozrejme, boli urovnané (s pomocou miestneho rikša taxikár) v miestnosti s teplou vodou, ktorá tradične nefungovala, ale boli šťastní.

Deň 36

Presťahovanie sa z Patny do Bombaja

Nákup vlakových lístkov je pre začiatočníkov osobitným druhom dobrodružstva.-cestovateľov v Indii. V čase, keď sme sa vrátili, sme túto techniku ​​dokonale zvládli. Môžete konať dvomi spôsobmi: kúpiť si lístok cez internetovú stránku alebo pri pokladni. Jediným plusom virtuálnych pokladní je existencia okien len pre ženy (zvyčajne sú to malé linky) a špeciálne pokladne pre turistov, kde si vo väčšine prípadov môžete kúpiť lístky, ktoré sa skončili pre indických občanov. Tentokrát sme si kúpili vstupenky a pripravili sme sa na 26 hodín.

V určitom momente sa vedľa nás začalo niečo divné. Ženy chodili po kočiari a všetci im dávali peniaze - trochu, desať až dvadsať rupií. Kto sú - nerozumeli. Ženy ako ženy viseli so šperkami, dokonale vyzerali v sárí a neboli vhodné pre žiadnu kategóriu žobrákov, s ktorými sme sa stretli predtým. Jeden sa k nám priblížil a začal sa pýtať na niečo vo svojom vlastnom jazyku. Dali sme jasne najavo, že jej nepomôžeme pomôcť, ku ktorej začala rozčúliť spoločnosť svojich priateľov, ktorí nás očividne preklievali v hindčine a odišli a držali lem ich sukní. Jedna z dievčat mala presnejšie vousy s trochou neoholenej tváre.

Ženy v šatách nie sú ničím iným ako miestnymi transvestitmi. Tento fenomén v Bombaji je veľmi rozšírený, ale predtým sme ho nevideli. Technológia získavania peňazí z nich je zaujímavá: keďže mnoho ľudí cestuje vo vlakoch s rodinami, nie je nič múdrejší, než ako pristupovať k cestujúcim a pýtať sa ich na peniaze. Keďže ich vzhľad je otravný a „uráža pocity veriacich“, ľudia dávajú peniaze veľmi rýchlo, ak odchádza do dôchodku len spoločnosť v šatách. Ak nie, aby peniaze, môžu začať vyzliecť, kričať a dotknúť sa každého v rade - každý slušný rodinný muž uprednostňuje vyplatenie. Ako nám povedal náš sused, boli sme šťastnejší, pretože keby sme (turisti) začali byť pobúrení a zavolali políciu, potom by boli títo súdruhovi rýchlo vyhodení z vlaku. Bohužiaľ, táto „služba“ nie je dostupná pre miestnych občanov.

Deň 38

goa

Nikdy som nezažil taký bzučanie od sprchovania s teplou vodou a od nocí v dusnej, ale teplej miestnosti. Vzali sme si veci bezpečne od majiteľa nášho domu, dokonca ani Mishin saxofón nezmizol, ao dva dni neskôr, kúpiac v oceáne, som letel do Moskvy.

O stereotypoch

Nikto z miestnych ľudí, s ktorými sme sa stretli na ceste, vo mne nevzbudil podozrenie alebo strach. Ako nám povedal jeden priateľ: "Hindi sú buď veľmi zlí alebo veľmi dobrí." Nevidel som žiadnu desivú a necivilizovanú Indiu. Sú len iné, ale vždy pozitívne a pripravené pomôcť.