Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

Pešia turistika nad mrakmi a syrmi v údolí Chamonix

V RUBRIC ABOUT TRAVEL Naše hrdinky hovoria o svojich cestách po celom svete. V tomto čísle, Bookmate kreatívny riaditeľ Nadya Yurinova hovorí o tom, ako vyliezť na vrcholky hôr okolo Mont Blanc, chodiť pozdĺž trás s výškovým rozdielom od 300 do 1100 metrov a jesť luxusný zákaz.

Ako som sa tam dostal

Vlastne nie som skutočný outsourcer. Áno, máme stan, spacie vaky a dokonca aj Jetboil, ale to všetko je zvyčajne výčitka hojnosti v kufri a je používaný nie viac ako niekoľkokrát za sezónu, a niekto v letnej chate. Takže príprava na horský výlet bola pre mňa vzrušujúca: čo ak, čo ak? Horská choroba, vyčerpanie, dehydratácia, lenivosť. Ale dlhá cesta do podhoria Himalájí a príchod do švajčiarskych snehov "jedným okom" na jeden deň z Talianska mi objasnili, že hory sú moje. Vo všeobecnosti, v mestách sa voľný čas už dlho zdráha minúť.

Vybrali sme si Chamonix - toto miesto už spôsobilo silnú závislosť od niekoľkých našich priateľov. Francúzske centrum horského cestovného ruchu, Mekka horolezcov, horolezcov a lyžiarov, dejisko prvého v histórii zimných olympijských hier v roku 1924, sa nachádza v rovnomennom údolí na úpätí masívu Mont Blanc (4 810 metrov a najvyšší bod v Európe, nepočítajúc Elbrus). Z obidvoch strán úzkeho sedemnásťkilometrového údolia strmých a bezprostredných svahov vystupujú skaly, takže nie sú žiadne kravy so zvončekmi. Iba na poschodí - pešo alebo na jednom z mnohých vlekov, medzi ktorými môžete cestovať autobusom alebo vlakom. Plán: usadiť sa v blízkosti centra mesta Chamonix a prechádzať sa po okolí a každý večer sa vracať k základni.

Prvé dni v oblakoch

Po prvé, počasie bolo nešťastné: 15-17 stupňov Celzia, dažde, a čo je najdôležitejšie, všetko bolo pokryté hustými mrakmi. Nie je jasné, kam sme prišli: nad dvomi metrami dvesto hôr nie je vidieť, len les na spodnej časti svahov, les v oblakoch. Ale šťastie s bytom s Airbnb, a ešte viac s jeho majiteľom, ktorý sa s nami stretol s fľašou vína a podrobnou mapou trás, navrhol kam ísť, keď bol zatiahnutý, a predpovedal slnko za pár dní.

Tieto dva dni sme strávili v hustej hmle na "warm-up" chodníkov na hranici mrakov. Príprava je jednoduchá: pár sendvičov a fľaša vody v batohu - a môžete ísť aj celý deň. To ide na prvý pevne, dýchanie vystupuje, ale čím ďalej, tým ľahšie. Áno, a rýchlo prestať dávať pozor na tento nepohodlie: mokré, hrubé a dokonca príliš zelené lesy pripomína všetky rozprávky naraz. Borovice, paprade, machy, kamene, čučoriedky, jahody. Ate - opláchnuté vodou z potoka. Na ceste teraz a potom s niekým, koho rozptýlite alebo predbehnete iné skupiny alebo osamelých bežcov: Bonjour - Bonjour. Existuje veľa bežcov, mimochodom: chodník je pravdepodobne najobľúbenejším letným športom na týchto miestach, hlavná vitrína každého športového obchodu je venovaná ultraľahkému bežeckému oblečeniu a obuvi. Wild HLS.

Ďalej - vyššie

Slnko naozaj vyšlo na tretí deň a ukázalo celé eposy miestnej prírody, ktoré sa neodvažujem opísať. Kto sa stará, odporúčam "Fotografie Google", a ešte lepšie - okamžite všetky stránky s letenkami (letieť do Ženevy). Tretí deň som prestal trieť topánky, o štvrtej som sníval kolegov v pracovnej poštovej schránke a na piatom to bolo už ťažké zastaviť: ešte pred tým summitom, stále za tým humnom, z tej strany, aby som sa pozrel. Cez les, pozdĺž skaly, cez sneh, pozdĺž úzkej cesty cez povodie, ideme do Švajčiarska, poďme do Talianska. Kdekoľvek pôjdete, bude to krásne a odlišné, kvintesencia všetkého, čo je v európskom vedomí zodpovedné za koncept prírodných krás, od idylických až po srdcervúce.

Najdlhší a najbohatší deň sa ukázal byť šiestym, keď nás majiteľ nášho bytu Gerald pozval, aby sme išli spolu. Za 10 hodín nestresovej chôdze nám povedal všetko, čo ste v sprievodcovi nečítali. O tom, kde som šiel, aké vrcholy som si podmanil, kde som bol na lyžiach, a ako ísť, aby som sa neunavil ("Začneme pomaly - skončíme pomaly"). O tom, ako sa topia ľadovce - globálne otepľovanie sa tu prezentuje ako grafické znázornenie a miestni obyvatelia chodia pod ľadovec raz ročne, aby zbierali odpadky z piknikov pred tridsiatimi rokmi. Skutočnosť, že sa okrem veľkosti ľadovcov v posledných rokoch zmenila. Napríklad lezenie ľadu na zemi je už zakázané - všetko sa taví príliš intenzívne, je príliš nebezpečné spoliehať sa aj na najstarší ľad.

On tiež povedal o tom, ako groundhog trávi zimu - prebudenie v diere raz za dva týždne ísť na záchod, riadenie tepovej frekvencie zo štyroch úderov za minútu do normálu a späť (chcem stráviť rovnaký čas). Ako nevystrašiť horské kamzíky, aby sa k nemu priblížili (nechali nás ísť tri metre). O aký druh kvetu - termíny horských orchideí, ľalie, zvončeky a tisíce príbuzných ďateliny. Skutočnosť, že môžete a mali by ste ísť s chodníkom. Vo všeobecnosti sme mali šťastie s Geraldom.

Čo robiť

Turistika nie je jedinou možnosťou, ako tu stráviť čas v lete. Každé ráno sme mali na balkóne raňajky s výhľadom na vrcholy, pod ktorými lietalo asi 50 padákových klzákov a sedeli na trávniku priamo pred nami. Niektoré zo zjazdoviek sú ideálne na zjazdové lyžovanie, je tu mnoho špeciálne upravených a značených cyklotrás a na chodníkov sú vždy stopy po behúni. Môžete ísť horolezectvo s inštruktorom. Môžete lietať na klzáku. Môžete jednoducho jazdiť na lanovkách a vlekoch - to je dosť, aby sa zbláznili (v dobrom slova zmysle), išli až na vrchol, na ľadové a dramaticky drsné vrcholy alebo na modrý okraj ľadovca, ktorý je praskavý a rozpadajúci sa pred vašimi očami. No, je možné, že s prehnaný krásou, stráviť deň v bazéne alebo kúpeľoch. Všeobecne platí, že Chamonix je taký obrovský park aktívnej zábavy pre každý rok, vek a zdravotný stav, existujú aj možnosti pre vozíčkarov. Nie som si istý, že niekde inde sú miesta s takou koncentráciou príležitostí na rekreáciu v prírode v kombinácii s turistickou infraštruktúrou.

Vo večerných hodinách môžete ísť nakupovať (veľký výber outdoorových značiek a samozrejme francúzska kozmetika pre lekárne), ísť do reštaurácie alebo ísť do supermarketu na syry a víno. Oh. O jedle je samostatný rozhovor: je to hrozne chutné a strašne vysoké kalórie. Tatári, kačacie paštéty, gratinované, rakletov, zákusky a creme brulee idú s ranou a - hurá! - nasledujúci deň v nasledujúcej kampani vypálite bez stopy. Najlepšie na zemi (región sa nazýva Horná Savojsko) so syrmi, pamätám si všetky tomme (tomme) a reblochon (reblochon), hlavná miestna špecialita. Z jedál odporúčam vyskúšať tartiflet, analóg gratinovaného, ​​ale namiesto Gruyere - reblochon. Zhiiir. Pred odchodom si môžete kúpiť buržoázne excesy v supermarkete alebo na sobotňajšom farmárskom trhu v centrálnom námestí - výrobky sú lepšie balené na prepravu v obchode, výber je širší na trhu, ceny sú približne rovnaké. Nemôžete zakázať žiť krásne - ale nezabudnite na hmotnosť batožiny, hrozí nebezpečenstvo, že sa odnesiete.

Čo je potrebné prijať a čo sa pripraviť na budúcnosť

Jediná vec, ktorá rozhodne stojí za to kúpiť ešte pred cestou je trekingové topánky. Zabezpečia členku a umožnia menej pozrieť sa na jeho nohy a viac - na bokoch. A bez dobrého sanskrinu nie je možné ísť - nemala som dosť tridsať, kúpila som si SPF50 na mieste. Bolo by dobré mať vychádzkové palice, odstrániť extra záťaž z kolenných kĺbov (čo bude ešte trochu bolieť) a výrazne pomôcť pri prechádzke, prenesenie časti váhy do náručia. Mám podozrenie, že palice tam možno prenajať.

Oblečenie, v zásade, bude vyhovovať každému, ale ak existuje špeciálny, bude oveľa príjemnejšie chodiť. Mal som svoju štandardnú country sadu tenkých vetruvzdorných fleece (softshell), aby nedošlo k zamrznutiu vo vetre a popáleniny na slnku, membránová bunda v prípade dažďa alebo ťažkej hmly a ľahká bunda Uniqlo, ktorú som nosila na horných vyhliadkových plošinách, kde má teplota tendenciu na nulu. Panama alebo čiapočka tiež nie je zbytočná. Oblečenie "na ceste von" nemôžete vziať, pretože výstup tu len v otvorenom priestore.

Mimochodom, okrem jednodňových výletov, je tu veľa dlhších možností - napr. Kruhový objazd Tour du Mont Blanc počas 7-10 dní cez noc v horských prístreškoch, kde za 40 eur môžete obedovať, osprchovať sa, stráviť noc v čistej posteli (bez samostatnej izby) a pokračujte. Ale toto je budúce leto, ale teraz kupujeme vstupenky do Nepálu. Pretože som prešiel prvým testom a teraz určite pôjdem ďalej a ďalej.