Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

Do Portugalska pre jogu a surfovanie

V RUBRIC O O CESTOVANÍ hovoríme o cestách našich hrdiniek. Tanya Rodina, riaditeľka sociálnych médií, sa v tomto čísle delí o svoje skúsenosti z cestovania do Portugalska za nečakanú dovolenku - kombináciu jogy a surfovania.

Ako som s tým prišiel?

Asi pred rokom som preložil veľký článok pre časopis Jóga o jogy a surfovaní. V tej dobe som cvičil jogu asi 7 rokov, ale nikdy som neskúšal surfovanie. Písanie o tom, ako bude jóga nádherne dopĺňať akékoľvek surfovanie zasadnutí, bez skúseností, to bolo ešte zvláštne, ale jasne som pochopil, že existuje spojenie medzi týmito dvoma cvičeniami. Mesiac pred cestou, vo veľmi počiatočnom štádiu plánovania dovolenky, som sa stretol v bare s mužom, ktorý nadšene hovorí o jeho skvelej ceste do Portugalska. Nehovoril o azulejos alebo tradičných portugalských pečivách, ale o tom, ako nedávno navštívil týždenný ústup s každodennými praktikami jogy a surfovania. Podľa neho bol oceán perfektný pre dosku a fotografie vily, na ktorej žil, ma presvedčili, že pôjdem na Karma Surf Retreat.

Príprava na cestu

Ako sa ukázalo, asi 20 miliónov ľudí na svete surfovať a asi rovnaký počet tých, ktorí si nedokážu predstaviť svoje životy bez jogy. Spojenie medzi týmito dvomi rôznymi typmi fyzickej aktivity sa však nedávno začalo posilňovať. Americký Shiva Rea bol jedným z tých, ktorí k tomu prispeli. Ako dieťa začala surfovať v Malibu a keď vyrastala, naučila sa cvičiť v jogy, začala organizovať pravidelné semináre a dokonca vydala niekoľko kníh, ktoré podrobne vysvetľujú, prečo sú jóga a surfovanie určené na to, aby boli spolu: „Surfovanie a jóga sa navzájom dopĺňajú priateľ, pretože obe praktiky sú zamerané na tónovanie tela prostredníctvom pravidelných honovacích techník. Desiatky surfer táborov možno ľahko nájsť po celom svete teraz, kde v primitívnych životných podmienkach surferi z celého sveta žiť, jazdiť a nikdy fúkať. To je pravdepodobne najdostupnejší spôsob, ako sa naučiť surfovať. Ale chcela som mať surfovanie aj jogu. A tak pohodlne. A krásne. A raňajky sú chutné. A príroda, z ktorej dych berúce. A silní inštruktori. A ľudia okolo sú pekní. Pred rezerváciou cesty som kontaktoval tvorcov Karma Surf Retreat, ktorí ma presvedčili, že všetko bude presne tak, ako som chcel: 1 týždeň - 1 vila, 2 krát denne - Iyengar Yoga, 3 hodiny surfovania, 4 druhy neuveriteľných super zdravé smoothies na raňajky a 5 eur za fľašu najdrahšieho vína v obchode naproti.

Ustúpiť. výkon

Sme dorazili na víkend v Lisabone a 30 minút neskôr sme boli vo vile, prenájom auta. Môžete si objednať a previesť. Prvé dva dni sú relaxačné, bez jogy a surfovanie - len obrovská biela vyvýšená vila s výhľadom na oceán, uvítací gril a stretnutie so skupinou - ukázalo sa, že by tam bolo asi 10 ľudí. Je vhodné sa dostať do Lisabonu, Sintry alebo Cascais v prvých dvoch dňoch. V Portugalsku je všetko vedľa seba, ale je nezvyčajné začať prázdninovú dovolenku s priamym oddychom, takže som čakal veľa na pondelok - potom zábava začína.

Pracovné dni: jóga a surfovanie

Prvá hodina jogy začala v pondelok o 8:00 hod. Hoci som nebol prekvapený, že lekcia bude tak krátka. Fit žena 50 rokov, Dane, prichádza k nám a hovorí v krásnej angličtine, že teraz budeme robiť Iyengar jóga. Pre tých, ktorí nevedia: Iyengar jóga je typ hatha jogy, keď všetky pózy sú vykonané super-pomalé a premýšľavý, veľa ďalších gadgets (bloky, opasky, kryty) sa používajú v procese, a všeobecne je často predpísané pre depresie , Osobne som očakával niečo dynamickejšie, pretože po niekoľkých hodinách budeme prvýkrát na palube, nemôžeme sa aspoň v tomto bode prebudiť? Po cvičení jogy a rýchlych raňajkách s domácim hummusom a smoothies, sme naložili na typický surfer autobus s doskami na streche a jazdou na pláž.

Uvidíme niekoľko pláží v tomto týždni, sú všetky odlišné, ale rovnako blízko - 30 minút jazdy od vily. Všetci naši inštruktori surferingu hovoria bez pochýb o tom, že Portugalsko je najlepším miestom na surfovanie v Európe. A ak nie Európa, potom surfovanie sa odporúča ísť na Bali a Havaj. Je zaujímavé, že v Portugalsku nie je nudné jazdiť tak začiatočníci, ako aj skúsení surferi: celkom „zelení“ opatrne stoja na doskách takmer na okraji pláže, pokročilejšie odvážne plávajú bližšie k silným vlnám. V obidvoch prípadoch je bonusom silný vietor, šialený prúd pod prúdom a studená voda - začiatkom mája a oceán ani nenapadlo, že sa začne zahrievať. Všetci sa valia v skupine: najstarší vek je 8 rokov, najstarší muž zo Švajčiarska 38.

Silné nohy nám pomáhajú bojovať s vetrom a prúdom, pravidelne na nich pracujeme celý týždeň v rôznych ásanoch, silný mokrý potápačský oblek nás šetrí od studenej vody. Prvé surfovanie v mojom živote začína jogging, strečing a všeobecné inštrukcie. Vysoký a neuveriteľne opálený rodák z Bulharska, ktorý žije v Portugalsku 15 rokov, rozpráva a ukazuje, čo robiť s doskou, ako ju správne spojiť s nohou, ako skočiť na túto dosku a niekoľkokrát silno pripomína, že po páde do vody vždy by ste mali byť zoskupení a držať hlavu. Jedna osoba zo skupiny napriek tomu počúvala tento cenný pokyn: dostala som ho na hlavu s tabuľou a potom hrdo chodila s náplasťami na mojom chráme. Moje "zranenia" za týždeň sú modriny na nohách a slávny surfer opálenie: spálené nohy až po členok, ruky k zápästiam a bronzovo zafarbená tvár. Aby som bol úprimný, aj ja som niekoľkokrát vo vode som sa dostal na hlavu s doskou (prvá moja, a potom niekoho iného), ale všetko fungovalo.

Všeobecne platí, že ani toto sa vám nestane, ak budete venovať pozornosť technológii a nebudete sa plaziť priamo do hrubého diela - hlbšie do oceánu. Prvých 20 minút sme si zvykli na vodu. Cítime dosky, sme smiešne vyšplhať, zladiť pozíciu tela, a inštruktori spustiť nás s silným tlakom v smere na pobrežie: vyzeráme ako lietadlá, ktoré na prvý hladko plávať, a potom hit niekde. Po pol hodine sa už odvážne cvičil dôležitý pohyb: pri kĺzaní zdvíhame trup ležiaci na doske. Jeden ku jednej Bhujangasana - v surfovaní a naozaj ľahko nájsť prvky jogy, napríklad, bez toho, aby tento "cobra predstavovať" na palube vstať jednoducho nebude fungovať. Ďalšie dve hodiny bojujeme s oceánom. Moje dýchanie niekde niekde mizne a nezvyčajným spôsobom mi ubližuje ruky. Za pár hodín budete mať čas na to, aby ste sa navýšili rovnakým spôsobom, že niektorí ľudia nebudú môcť ani týždeň cvičiť v posilňovni. Ďalší rozdiel je v tom, že v tomto tele sa prebúdza mocná vlna inšpirácie, šťastia a radosti. Najmä po prvýkrát vo svojom živote sa úspešne postavíte na palubu a ľahko sa valíte po vlnách.

Po návrate do vily sme čakali na večernú jogu, do ktorej chodia všetci. Teraz sme sa obaja rovnaké "kobra predstavovať", ale na podložke. Ideálna technika bude užitočná pre nás zajtra a do konca týždňa - celý týždeň žijeme podľa vysnívaného rozvrhu: 8 hodín ráno - jóga, 10-12 - surfovanie, 16-17 - opäť jóga. Každý deň sa stane, že sa niekto stane zo skupiny: niekto "osedlal" komplexnú vlnu, naučil sa chytiť "biele" vlny na vlastnú päsť a na posledný deň dovolenky som zrazu úspešne urobil stoj na hlave (a to po toľkých rokoch neúspešných pokusov).

Už na ceste späť, v lietadle, som si uvedomil ďalší dôvod, prečo jóga a surfovanie zapadajú tak dobre dokopy. Surfovanie učí zabudnúť na strach. Keď sa pozriete na to, ako jazdia, z vonku sa to stáva nespokojným: tu sa nejako ukáže, že je na obrovskej vlne, takže skočí na palubu a prakticky sa vznáša pri vysokej rýchlosti, potom padá a končí hlavou pod vodou. Keď sa ocitnete v oceáne - to všetko je pociťované úplne inak: namiesto strachu je zdravé vzrušenie, zamyslenosť a ľadový pokoj. Po prijatí a uvedomení si tohto nového pocitu je ľahké ho rozvíjať aj v józe. Úspešne sa mi podarilo zabrániť tomuto strachu, zbaviť sa ktorého som nemohol roky. Ukazuje sa, že aj 5 dní surfovania môže všetko zmeniť.

Portugalsko: Cascais a Sintra

Nemala som vôbec žiadne očakávania o Portugalsku ako celku, a najmä o niektorých jednotlivých mestách. Preto bolo obzvlášť zábavné zistiť, že sa tam môže stať čokoľvek: rádio v aute sa nezachytí zle, pretože kopce a hory sa držia, cache vybíja a neplatí za prenájom bicykla, tvár a ruky spálené po celodennej prechádzke (všetko ostatné nespálilo, pretože na ulici je slušný vietor na +20, takže väčšina normálnych ľudí má na sebe mikiny a džínsy), ale problém je nájsť skvelé miesto na jedenie, pitie alebo pitie a jedenie nevznikne.

Zdá sa, že mesto Cascais sa skladá z polovice oceánu a pláže a polovice malých elegantných kaviarní. Sintra sa zase skladá z polovice starých statkov a elegantných palácov av druhej polovici tej istej kaviarne. Pri vchode do Cascais sme jedli nádherný homár, ktorý, keď bol hrdo vykonávaný na tanieri, zatiaľ čo nažive, takmer upadol do zmätku priamo na mňa. Nasledujúci deň sme mali večeru s surfármi z Karma Surf Retreat v neuveriteľnej reštaurácii útesu, 10 minút od Sintry, kde ma priateľskí čašníci najprv presvedčili, aby som vyskúšal najčerstvejšie ryby, a potom "najchutnejší čokoládový dezert na svete". Podozrivé reštaurácie sa tiež stávajú reštauráciami s vynikajúcim jedlom a miestnymi ľuďmi, ktorí veľmi radi sledujú futbal a pijú pivo. Dlho si budem pamätať, ako sme mali všetci traja skvelú večeru v jednom z malých a veľmi útulných miest s vínom a tradičným občerstvením za 20 eur. V supermarketoch je ešte zaujímavejšie: fľaša vynikajúceho vína - 3 euro, syr - 2, zelenina - asi 1 euro.

Psy, taxikári a miestne pláže

V roku 2013 som žil v Soči pol roka, tesne pred začiatkom olympijských hier. Začiatkom februára tohto roku som odišiel, a už zo strany som pozoroval všetky tieto drby o zlých hoteloch, strašných cestách a túlavých psoch. Po takmer troch mesiacoch som skončil v Portugalsku - a tu je všetko opačné: hotely sú normálne, cesty sú oveľa lepšie ako v Rusku, ale so psami to nie je také jednoduché. Vo všetkých oblastiach, kde sa mi podarilo ísť týždeň, sa môžete stretnúť so psami v niektorých podozrivo veľkých množstvách. S hrdosťou sedia na vodítku a nemenej hrdo štenia, ak prechádzate okolo územia, za ktoré sú zodpovední. Keď o pár dní neskôr jeden z miestnych surfistov povedal, že miestni obyvatelia používajú psy tu ako alarmy, nebol som veľmi prekvapený. Nestačí im dostať dvoch, dokonca troch veľkých psov a postaviť ich pred dom - pre vernosť.

Úplne všetci taxikári, s ktorými sme sa stretli počas tejto doby, sú úžasne roztomilí a usmievajú sa. Pravdepodobne by bolo nesprávne hovoriť len o taxikároch ako o príklade miestnych obyvateľov. Všetci Portugalci sú prekvapivo priateľskí a otvorení: správca na pláži ľahko vysvetlí v najbližšom anglickom jazyku najbližšie miesto, kde sa stretávajú surferi, mladá lekárnička v lekárni v tej istej angličtine vám odporučí, aby ste jedli zo spontánneho chladu a zároveň poslali do najbližšieho obchodu s potravinami. zázvor a citróny. Miestny inštruktor jogy nezvyčajne ľahko vníma zúrivé deti, ktoré sú unavené ležať v Shavasane. Po niekoľkých dňoch sa zdá, že ľudia sú príjemní, pracovití a vnímaví.

Prekvapivo tu nie je toľko Rusov. Pláže sú väčšinou opálení miestni obyvatelia, ktorí buď behajú, alebo chodia niekde rýchlo, alebo chatujú na obchodný obed na oceáne. 10 ľudí prišlo na naše jóga-surfovanie ústup a všetko je zo Švajčiarska (koniec apríla je čas sviatkov, takmer ako naše májové dni). Mladá dievčina, ktorá nikdy neskúsila jogu, mladých rodičov s dvoma kučeravými deťmi, dvoch priateľov, ktorí mali radi surfovanie natoľko, že okamžite začali plánovať svoju ďalšiu cestu do Portugalska a my. Okrem surfovania a jogy, na pobreží sa môžete pobaviť na: kitesurfing, jazdiť na koni, pripojiť sa na varenie alebo ísť na dlhú prechádzku do lesa. Môžete zariadiť a zaútočiť na bary alebo múzeá a môžete stráviť celý čas na pláži. Po rozhovore s mnohými expatriotmi sa mi podarilo pochopiť, že sem po prvýkrát prídu mnohí ľudia z rôznych dôvodov, ale zostávajú jeden po druhom. Ľudia, ktorí prichádzajú z Berlína, Madridu a Moskvy, menia svoj život a presťahujú sa do Portugalska, majú rodiny a rodia deti, pretože podľa nich neexistuje lepšie miesto na bývanie - medzi bohatými voľne žijúcimi živočíchmi, ktorí sú všade medzi týmito zhovievavými ľuďmi ( Portugalci sami, alebo expati, ktorí tu už nejakú dobu žili), medzi šalátmi z chobotnice a tradičnými kyslými smotanovými sušienkami "Bolo de Memendoa", slnkom, oceánom a jemným pieskom, sa začínajú zdať, že je to tu, kde musíte prísť na duchovnú cestu, o ktorej povedal Wes Anderson v "The D arjeeling obmedzený. "

Pozrite si video: VLOG. Skvělá dovolená v Portu a road trip po Portugalsku! (Apríl 2024).