Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

Túra cez Kamčatku: 160 km pešo a výstup na jednu sopku

Stojím pred obrovskou vitrínou trekingových topánok v obchode AlpIndustry a pamätám si na film Wild. Dobré topánky - to je dôležité, bez nich, kampaň nemôže byť v žiadnom prípade. Toto je viac-menej jediná vec, ktorú poznám. "Kedy odídete?" - predajca ma prísne pýta? „Za týždeň,“ odpovedám a pozerám sa na jeho zamračený tvár. Zlé - topánky musia byť aspoň jeden mesiac od seba. V skutočnosti som klamal, druhý deň ma opustil a práve som sa začal pripravovať. Požičajte si batoh od bývalého priateľa, stan od priateľa priateľa, nájdite si starú bundu na medziposchodí, rúno od mojej matky v garáži, kúpte si stan v Decathlone a hľadajte fľašu whisky v Petropavlovsku. Zdá sa, že je to všetko. „Nemôžete si so sebou vziať päty,“ povedali ich kolegovia žartom o mojej láske k nevhodnému oblečeniu.

Všetko vyzerá, akoby som odložil odchod na posledný: Nespím v noci predtým, idem v okamihu, keď taxík už čaká pri dverách, dorazím na letisko v blízkosti konca registrácie a zázrak na lete. Rozruch života v Moskve, nenapraviteľná jazda a túžba byť časom pre všetko a všade bude so mnou ešte niekoľko dní. Ale to je len k lepšiemu - jasnejší je kontrast s mierom a pokojom Kamčatky.

Všeobecne platí, že som tam nebol pre pokoj, ale pre dobrodružstvo. Všetko to začalo vo februári. V Moskve bolo klasické škaredé počasie, v práci peklo blokády, pocity nesúladu. Sedel som v prednej časti počítača, prechádzal som cez Facebook a zrazu som videl niekoho, kto je v reposte. "Cesta, o ktorej môžete len snívať," "kde Rusko začína," "kde je miesto narodenia sopiek." Kamčatka, august 2015. Až do augusta, ako aj pred Kamčatkou, to bolo tak ďaleko, že tento celý podnik sa zdal nereálny vôbec, nemôžem plánovať v dostatočnom predstihu a vo všeobecnosti by bolo možné prežiť február! Bolo to ľahké prejsť cez pásku, ale stále sa mi podarilo chytiť prvý pocit, ktorý sa objaví, keď vidíte nejakú novú skvelú príležitosť: áno, toto je to, chcem to urobiť a som si istý, že to bude v pohode.

Ihneď som napísal správu Asovi, organizátorovi skupiny na Facebooku. Asya odpovedal do minúty a povedal, že nie sú žiadne miesta. "No, to znamená, že nie," - pomyslel som si a vrátil sa do reality, s mierne boľavým pocitom v hrudi. A po niekoľkých týždňoch Asya znova napísala a povedala, že robia ďalšiu skupinu, v ktorej sú dve posledné miesta. A ak teraz poviem áno, potom sú moje. Nemyslel som veľa. Boli tam dve miesta, tak som hneď so mnou vstúpil do spoločnosti môjho priateľa Grishu, ktorý zvyčajne podporuje všetky moje šialené nápady. "Zmení náš celý život, súhlasím," Bol som už po tom, čo som presvedčil Grishu, "bude to zábava!" A nie podvedení.

Asya doslova zorganizovala celú cestu sama, takže cesta bola veľmi rozpočtová. Dvojtýždňový prechod s jedlom (pohánka, ovsené vločky, cestoviny, guláš, halva, kozinaki a iné trekingové pochúťky) nás stál 21 000 rubľov. Najdrahšie sú vstupenky do Petropavlovska. Zvyčajne to stálo okolo 45 000, ale mali sme šťastie, že sme sa dostali do akcie Aeroflot, takže sme dostali lístky na 17 000. Navyše, menšie náklady na pár dní v meste a peniaze na nákup suvenírov Kamchatka. Kamčatka sprievodca Maxim nám pomohol s organizáciou na mieste, niekto niekto odporučil Asya späť v Moskve. Maxim prevzal všetku logistiku, prenájom áut na transfer, nákup výrobkov, štúdium trasy. Úprimne povedané, urobil veľa vecí nie najoptimálnejším spôsobom, ale odpustili sme mu všetko za to, že našiel nášho sprievodcu Alexeja pre nás. Keby to nebolo pre Lyoshu, nikdy by sme nikde nedosiahli. Lesha je muž obrovského charakteru a úžasného osudu, kde len on nebol uvrhnutý do života. Celý výlet, ktorý nosil na sebe najťažšie veci, s humorom pomohol všetkým, ktorí sa unavili na ceste, nám ukázali super jedinečné tajné miesta, s ktorými zvyčajne nepoznali turistov, pili alkohol s nami okolo ohňa a všeobecne sa s turistami nezaobchádzali. , ale ako obľúbená vec.

Trasa, pôvodne vyvinutá Maximom, bola zrušená doslova pár dní pred cestou, pretože počasie v regióne bolo veľmi zlé. Takže sme ani nevedeli, kam ideme. V Petropavlovsku sme sa stretli s autom, odviezli nás na jeden deň do Tichého oceánu a odtiaľ sme sa dostali na sopku Avachinsky, kde sa začala naša turistická trasa. Po prekonaní Avachinského priesmyku sme prišli do údolia Nalychevo do centrálneho kordónu, kde sme na pár dní založili základný tábor. Odtiaľ bolo vhodné chodiť do Talovskiye zdrojov a k vodopádu na sopke Dzenzur. Naša cesta sa vrátila na Semenovskiy kordon cez Pinachevsky Pass (tam, mimochodom, je tu živá krava, takže naša cesta skončila obrovským kanistrom čerstvého mlieka).

Myšlienka ísť na okraj sveta, v úplnej absencii civilizácie s úplnými cudzincami, ma fascinovala, skôr ako ma vystrašila. Aj keď mnohí z mojich priateľov krútili prstami na hlavách a práve v prípade opýtali sa znova: "Rozumiete presne, že budete musieť žiť v stane na dva týždne? Spať na zemi, jesť konzervované mäso? Neumývajte v sprche, chodiť s obrovským batohom? To je výlet, baby Je nemožné jednoducho zavolať Ubera a ísť domov, keď ho to unaví. " "Naivný," pomyslel som si, "ťažkosti ma lákajú." V skutočnosti som už mal nejaké predstavy o živote tábora. Minulý rok som sa venoval kanoistike v Karélii, takže som vedel o základných zásadách života v prírode. Samozrejme, výlet sa nedá porovnať s ničím iným. Chystáte sa 12-13 hodín s obrovským 80-litrovým batohom cez ľadovce, vetrovky, skaly, lávu - to je dosť silný test vytrvalosti. A fyzické aj emocionálne.

Prvý šok prišiel ku mne hneď v prvý deň túry. Chodili sme ráno po dlhú dobu, distribuovali všetky výrobky, naložili batohy a konečne vyšli. Slnko svietilo, pred nami bola ešte široká cesta, bavili sme sa fotiť ako suvenír a šli dopredu. 10 minút po začiatku cesty sme sa zastavili na stanici MUF, aby sme sa na trase mohli zaregistrovať (vo všeobecnosti sa všetky skupiny musia zaregistrovať pred výletom), zložili si batohy a pozreli sa na seba. Každý mal v ich očiach hrôzu. Prvých 500 metrov bolo pre nás tak ťažké, že sa nám zdalo neuveriteľné, že by sme mohli chodiť 20 kilometrov za deň, a to aj po úzkej ceste plnej prekážok. Strach prešiel pomerne rýchlo - každý nový krok nám bol ľahší, sila sa zvyšovala a do konca dňa nás dokonca prekážky prestali strašiť.

V skutočnosti sme s tímom nesmierne šťastní. Keď strávite 14 dní bok po boku s tými istými ľuďmi, často sa o nich dozviete viac ako o svojich priateľoch alebo kolegoch vo vašom každodennom živote. Povaha človeka sa prejavuje v ťažkostiach - to je dobre známa skutočnosť, a to bolo o to viac radostné uvedomiť si, že sme sa nemýlili pri výbere si navzájom. Ľudia, ktorí sa rozhodli ísť na Kamčatku na 14 dní, a priori, nemôžu byť priemerní, ale mali sme mimoriadne cool mix. Priateľnosť, zodpovednosť, pozitívny postoj a čo je najdôležitejšie, skvelý zmysel pre humor najaktívnejších účastníkov na túre nám pomohol stať sa priateľmi, stále sa každý deň píšeme. Väčšina z chlapcov boli Moskovčania, tam bol ešte super trieda pár z Nizhnevartovsk a vynikajúci chlapci z Minsku. Plus Lesha, náš sprievodca Kamčatkou, ktorý sa počas cesty stal prakticky všetkým príbuzným. Celkovo sme mali 16 ľudí.

Jedným z najťažších momentov bol výstup na sopku Avachinsky, 2741 metrov. Niekto vypočítal, že záťaž je približne rovnaká ako až 720 poschodí bytového domu. Celá cesta nás trvala asi šesť a pol hodiny a pre mnohých sa stala najsilnejším momentom prekonávania seba samých. Napriek slzám, únave a horskej chorobe sa však takmer všetci členovia našej skupiny dostali na vrchol. Posledné dve hodiny výstupu boli najťažšie: najprv som musel prejsť super hustou hmlou na ľadovci, kde bola cesta sotva pošliapaná. To znamená, že je ťažké pohybovať sa v snehu a nie je vôbec nič vidieť. A potom začalo peklo - horná časť sopky je pokrytá veľmi podivnou červenou zemou, na ktorej je takmer nemožné chodiť, pretože noha sotva drží na rozpadajúcom sa povrchu. Mnohí z chlapcov potom povedali, že ak by vedeli, že by to bolo tak ťažké, opustili by tento záväzok v skorších štádiách.

Snívam, ako sa smejeme pri ohni, a potom pôjdeme na pole, ľahneme si a sledujeme, ako obrovské hviezdy padajú po oblohe

Na červenej Zemi sme sa teraz a potom stretli s ľuďmi, ktorí zostupovali z hmly, ktorí všetci povzbudzovali a povedali im, čo nám ostalo. O hodinu neskôr sme už prekliate - nikdy to ani trochu! Posledných sto metrov sa muselo prekonať na úplne úplnom povrchu, už na lane. Ak chcete vystúpiť, prejdite pár metrov a ľahnite si na horúcu, vlhkú, mierne dusiacu zem. Ležíme na sopke. Z tejto myšlienky fúka strechu. Vonia veľmi šedo, trochu závraty, jasne je šťastie. Chýbala len bar, kde sa dalo vypiť pohárik šampanského alebo aspoň šálka horúceho čaju. Bohužiaľ, pod vrcholom bol oblak, takže sme neotvorili fantastický výhľad do údolia, ale bolo to super, keď sme videli vrchol sopky naproti. Obdivovali sme to o niečo viac a šli dole, aby sme pili whisky, nechýbala nám možnosť zvinúť sa zo zasneženého okraja sopky na sedačkách. Toto zvýšilo naše nálady ešte viac, takže sme sa vrátili do tábora, aby sme uvarili večeru, celkom okrídlené.

Oznámenie o cestovaní na začiatku oznámilo, že nie je potrebné žiadne špeciálne školenie, pretože nebude veľká záťaž. V skutočnosti to tak určite nie je. To znamená, že môžete chodiť kdekoľvek, ale aby ste neutrpeli aktívnu dvojtýždňovú túru, musíte byť v dobrej športovej forme. Vytrvalosť je dôležitým faktorom pri získavaní radosti zo všetkého, čo sa deje. Spoločnosť na našej ceste prišla náhodne a pre niektorých bolo ťažké vyrovnať sa s nákladom. Hlavné tajomstvo úspechu v kampani - veriť v seba, pamätajte na to, že s každým krokom ste silnejší a nezastavujete sa. Ale táto myšlienka neprichádza okamžite. Pre mňa bol najťažším momentom šiesty deň cesty. Do tejto doby, únava z nekonečných prechodov, spanie v studenom stane (prvé dni som spal v pevne zapnutom spacáku, tri vrstvy oblečenia, šatku a klobúk) naozaj začína hromadiť, nedostatok teplej vody, mokré oblečenie, unavené topánky (mimochodom sa ukázalo, že je super cool) a nikdy ma nezlyhal), skoré výstupy, vysoké priechody, a čo je najdôležitejšie, hmotnosť batohu. Dokonca aj deň pred tým, ako sme stratili cestu a celý deň išiel doslova na dotyk, cez vetrolam, so zameraním len na zbytočné GPS.

Náš sprievodca Alex veľmi v pohode nás podporoval celú cestu, pomáhal všetkým a aktívne nás povzbudzoval myšlienkou, že do konca dňa sa dostaneme k horúcim prameňom, kde by to bolo teplo a my by sme boli schopní úplne relaxovať. A teraz, už úplne vyčerpaná, sme konečne dorazili do údolia Nalychevo, na parkovisko, hodili batohy a doslova padli na zem. Žiadna sila, žiadna emócia nezostane. Posledné zdroje tela boli odhodené rýchlo rozobrať stan a v zombie režime ísť ďalší kilometer do horúcich prírodných kúpeľov. Myslím, že tento kilometer bol najťažšou vzdialenosťou v mojom živote. Pocity a emócie z ponorenia do horúcej vody prameňov boli absolútne výbušné, doslova som vykríkol zo šťastia, z myšlienky, ktorú som zvládol a dostal, že som mal dosť vôle a sily a že teraz môžete len relaxovať, pretože všetky tie najťažšie veci sú u konca.

Najviac cool vec, ktorú som sa naučil počas mojej cesty, bolo počúvať sám seba. V Moskve som vždy v obrovskom toku informácií: správy, práca, sociálne siete, hovory, rádio, - mozog denne spracúva neskutočné množstvo údajov z okolitého sveta, nie je dosť času sústrediť sa na seba. V Kamčatke, telefón nie je chytiť, nie je internet a spoločenský kruh je obmedzený len na tých ľudí, ktorí idú v blízkosti batohy. Je ťažké chodiť, takže v podstate každý ticho chodí, každý sa zameriava na svoje emócie. V prvých dvoch dňoch som si spomenul na všetky slová všetkých piesní, ktoré som kedy počul. V ďalších dvoch som si spomenul na všetky miesta, kde som bol, udalosti, ľudia, ktorí prešli mojím životom. Potom spomienky skončia a práca mozgu sa ťažko zastaví. Postupne som začal premýšľať o svojich pocitoch: čo sa teraz cítim; ako som sa vzťahoval na všetko, čo sa mi stalo, na tých, ktorí sú blízko; Prečo robím určité rozhodnutia? čo naozaj chcem.

Náhle som sa ocitol z boku - ten, ktorý potom sedel v chladnom februári v Moskve, so všetkými možnými strachmi a predsudkami, nie je pripravený riešiť svoje emócie a problémy. Ten, ktorý sa pozrel na Facebook pásku na obrazovke počítača a myslel, tým viac som bežal, tým viac sa to zmenilo. Hlúpy, áno. Každý vie, že nemôžete utiecť od seba. Ale aby som si uvedomil a prijal túto banálnu pravdu, aby som našiel silu zmeniť niečo, musel som ísť 160 kilometrov s ťažkým batohom cez sopky Kamčatky a pozrieť sa na seba čestne av tichu.

Samozrejme, toto je len začiatok ťažkej cesty a práce na sebe. Som však rád, že som mohol položiť prvé kroky, a to práve vďaka skúsenostiam, ktoré som zažil. Nemôžem povedať, že som sa naučil opravovať svoje pocity v danom čase, ale v mojom živote, samozrejme, existovala väčšia sloboda a jednoduchosť, menej závislostí. Učím sa byť pokojnejší a uvedomelejší, pozerať sa viac otvorene na svet a nebáť sa svojich pocitov.

Doteraz takmer každú noc snívam o Kamčatke. Snívam o tom, že chcem ísť na zasneženej hory, prechádzať riekami na voľných kameňoch, zbierať palivové drevo, stavať oheň, dávať kanvicu na horák. Ako strašne sa bojím, ale stále som skočiť do horského jazera s ľadovou vodou, objaviť a vidieť, ako radostný Igor rozširuje ruku na mňa. Keď padám z ľadovca a smejem sa na vrchole môjho hlasu a Nataša ma pevne drží slovami: „Nerob, nerob, blázon,“ vytiahne ma späť na cestu. Snívam všetkým chlapcom, ako sa smejeme pri ohni, a potom ideme do poľa, ľahneme si a sledujeme, ako obrovské hviezdy padajú po oblohe.

foto:Marina Rodionova, Natalya Shirokova, Grigory Zakharov, Alexej Jurkov, Natalya Chernyavskaya, Evgenia Dolganova, Natalya Chernyavskaya