Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

Rusi vo Vietname: 4 hrdinovia o novom živote na novom mieste

Choďte do Ázie na zimu - čoraz bežnejšia prax, ktorá už nie je vnímaná ako posun smerom nadol alebo únik z reality. Mnohí, ktorí si vymenili ruské počasie, ekonomické a politické podmienky pre pohľadnice a ľudské tempo života, nesedia na pláži vôbec a čakajú na pád dolára. Hovorili sme so štyrmi rôznymi obyvateľmi vietnamského rezortu Muine, obývaného Rusmi, o tom, čo je pobrežie Južného Číny pre nich drahé a čo robia v čase krízy ďaleko od domova.

Nina Scriabina

56 rokov, variť

Myšlienka opustiť Rusko na dlhú dobu - nemôžem povedať, že som ostrela, ale navštívila som: „Odídem do dôchodku a pôjdem niekde ...“ A to sa stalo. Dlho som si nevybral krajinu - moji synovia tu žili asi štyri roky. Pred dvoma rokmi som viedol prieskumný prieskum, všetko sa mi páčilo. A minulý rok, letiaci na svadbu jedného zo synov, sa rozhodol zostať. Tak som prišiel, dalo by sa povedať, na pripravenej pôde požehnaného Vietnamu. Prečo "požehnaný"? Pretože je láskavý, otvorený, nenápadný, nezvoní zvonček, nepýta sa: "Čo tu robíte?"

Pracovala som ako kuchár viac ako tridsať rokov. Krmil som celú krajinu a ešte polovicu sveta, ako som pracoval v Intourist - tam bola taká organizácia v ZSSR. Keď som mal štyridsať rokov, rozhodol som sa splniť sen mojej mladosti a zapísať sa do divadelných kurzov. Päť úžasných rokov štúdia, priateľstva, cestovania, objavovania. To všetko mi pomohlo zmeniť život. Už rok a pol študovala balet. Začal som vážne myslieť na filozofiu tela.

Celý život som sníval o cestovaní. A cestoval, ale veľmi málo. Videl som trochu Európy, trochu Ruska, oveľa menej, ako by sme chceli. Saigon bol prvý silný dojem, po ktorom som si uvedomil, že milujem túto krajinu. Dobre si pamätám prvý večer v Saigone, tieto ázijské ulice s najrôznejšími zápachmi a zároveň výškové budovy. Autobusy, bicykle, skútre. Na každom rohu predávajú, kupujú, pijú, niečo jedia. Priamo na chodníkoch v umývadlách umyte riad. Polovica divočiny. Pijete kokteil na 50. poschodí veže Saigonu a po piatich minútach prechádzate skutočným vidieckym životom nižšie.

Prvých šesť mesiacov po mojom príchode som strávil celé dni v hojdacej sieti na terase nášho „penziónu“. Čítal som, maľoval, len sa pozrel na oblohu. Čakal som, kým mi všetci švábi, ktorí prišli so mnou, neopustili moju hlavu. Nie všetci utiekli, ale bolo to ľahšie. Tam je leto po celú dobu tu, idete naboso po celý rok - veľmi užitočné. Začnete cítiť prírodu, mesačné fázy. Jóga prirodzene zabudovala do môjho života, a tam bolo veľa priateľov so znalosťami zaujímavých postupov. Rozdeľujú sa - absorbujem. Mám rád večerné meditácie pod hviezdnou oblohou, najmä preto, že sa tu skoro ráno stmieva, asi šesť večer.

Spočiatku, ako mnohí, ktorí práve prišli, som začal svoj deň s obrovským hrnčekom vietnamskej kávy s kondenzovaným mliekom a croissantmi alebo bagetami. Potom prešla na ryžu a všetky vietnamské jedlá - a zotavila sa. Chcel som prejsť na ovocie a zeleninu, pretože je ich veľa. Začal som jesť trochu surového jedla. Tu sa dramaticky zmenil všeobecný postoj k výžive. Obľúbené ovocie sa mení. Tam bola vlna papája, vlna manga, tam bolo obdobie "draka" a obdobie mangosteen. Vorhavsky jedol rambutanov za mesiac a pol. Tieto vlny sa vrátia, ale teraz každý deň jesť melón. Z národnej kuchyne mám rád vietnamské palacinky s naklíčenými sójovými bôbmi, hubami a zelenými.

Ak chcete žiť v Mui Ne, je lacný, ak nestrávite veľa a nejete v reštauráciách. Bolo by pekné mať tu stabilný príjem. Ale toto je samostatný príbeh. Mám dôchodok a malé nájomné. Tak ďaleko. Našiel som lekcie pre dušu, ktorá poskytuje materiálnu podporu: Robím a predávam "lapače snov", kreslím obrázky, zúčastňujem sa na organizovaní detských párty.

Chystám sa zvládnuť bicykel. Všetky vietnamské staré ženy sa s nimi potrasú - to znamená, že môžem

V Rusku stále mám matku, staršieho brata, mačku, ktorá žije s priateľmi, priateľmi. Som si vedomý ich života - koniec koncov, na konci je sociálna sieť, Skype. Áno, chýba mi jesenný les, keď idete na huby, as termoskou horúcej kávy a sendvičov. Alebo keď chodíte na pískotom snehu a nos sa drží zima. Z Ruska vás zvyčajne žiadam, aby ste priniesli pohánku a naše „sovietsky“ ovsené vločky, ktoré musíte dlho variť a ktoré psy bývajú kŕmené. Tam je len rýchlo sa dostať.

Teraz sme s dvoma dievčatami, z ktorých jedna je synom prvého grupa, prenajímate si dom na samom okraji obce a na samom brehu. Toto je tretie miesto, kde žijem v Mui Ne. Predtým tu boli dva penzióny. Sme tri ženy a jedno dieťa. Sme vtipne volať našu spoločnosť "Darth Vader rodina". Priestor je príjemný a mäkký. Dokonca ani susediaci karaoke nezasahuje, aj keď Vietnamci milujú spievať. Uvedomil som si však, že ak sa niečo nepáči, jednoducho si vezmete kufor a idete hľadať, čo vám vyhovuje. Pripevnenie k miestu, ktoré som nemal.

Boli sme prijatí v tejto krajine a sme radi, že tu žijeme. Samozrejme, všade sú jemnosti. Vietnamci s radosťou sa pozerajú do našej tašky, zdvihnú veko všetkých hrncov, otvoria chladničku, keď prídu na návštevu. Ale takto žijú. A ja som ich prišiel navštíviť a mal by si vziať tento priestor. Napríklad včera môj elektrický bicykel zapískal z dvora domu. Dobre zapískal a zapískal. Toto je ich problém a pre mňa je lekciou a motiváciou byť filozofický o živote. Teraz budem ovládať bicykel. Všetky vietnamské staré ženy sa s nimi potrasú - tak môžem.

Tiež prichádza do Vietnamu, nevenujte osobitnú pozornosť špine. Okrem toho tu nie je tak chaotický. Nepozerajte sa na to, ako sa riady umývajú na strane. Toto je Ázia, prišli ste do rybárskej dediny. Toto je MUI ne, nie francúzska reštaurácia. A nepočítaj každý tisíc dong. To je veľmi ťažké relaxovať a otravovať život.

Neďaleko Nha Trang, je Mount Hon Ba, kde vám dôrazne odporúčame, aby ste sa na bicykli - na vrchole stojí dom francúzskeho bakteriológa Alexander Yersen, študent Louis Pasteur. Na konci XIX storočia objavil pôvodcu moru. V tom čase bola takmer každá tretia osoba vo Vietname chorá morom, takže jeho pomoc v boji s týmto nebezpečenstvom bola neoceniteľná. Jeden z najuznávanejších "kolonistov" vo Vietname, prakticky národný hrdina, Jersen miloval Vietnam. Dokonca požiadal, aby sa pochoval tvárou k zemi a s natiahnutými rukami, ako keby po smrti objal túto zem.

Čo tu robím? Žijem tu. Pozerám sa na západy slnka každý deň, počúvam hluk mora, učím sa po anglicky, robím sny, jesť melóny a snažiť sa spoznať sám seba. Jeden z mojich snov sa naplnil - dom pri mori. A teraz snívam nájsť si priateľa, spolupracovníka a životného partnera, aby som si s ním sadol na bicykel a išiel tam, kde sme neboli.

Maria Vikhareva

38 rokov, učiteľ thajskej masáže a majiteľ kúpeľov

Žil som a pracoval v Moskve, moja prvá dcéra sa nedávno narodila a zrazu môj priateľ, jeden z prvých surfistov z Moskvy, pozval moju rodinu, aby strávila tri mesiace vo Vietname. Už sme mali skúsenosti so zimovaním v Egypte, tak sme si mysleli a rozhodli sme sa zariadiť ďalší pre seba. V Mui Ne sa nám to páčilo natoľko, že sme zmenili vstupenky a zostali až do mája a potom sa vrátili do Ruska. V tom momente sme už vedeli, že sme čakali na druhú dcéru a uvedomili sme si, že by sme sa chceli presunúť do Vietnamu o niečo dlhšie.

Veľmi dobre si spomínam na svoje prvé dojmy z krajiny: "Nuž, a kúpeľ. No, a sauna. No, a špina. Tmaví sa o 5:30 večer. Horor!" Ale telo sa postupne prispôsobilo. A neskôr, pri druhej návšteve, som začal toxikózu - a to bolo naozaj zlé: 17-kilometrová hlavná ulica Mui Ne s rybími reštauráciami, to je všade, kde je táto vôňa rýb a omáčok všade. Dva mesiace nevoľnosti. A všeobecný pocit, že ste v rohu sveta, na ktorý všetci zabudli mimo kultúrneho priestoru. A tiež som nemohol jazdiť na draka - a to bolo úplne smutné. Toxikóza prešla a stala sa ľahšou. A uvedomil som si, že tu je - SEA. A aké to je krásne. Ale napriek tomu, so všetkým komfortom bývania, niektoré nevýhody sa nezmenili na plusy. Tieto "stredisko" 17 kilometrov zostalo. Múzeá, galérie, kiná sa neobjavili. Ak nie ste na kajaku a tehotná, potom vaša hlavná zábava je Internet.

Na druhej ceste som si uvedomil, že chcem robiť masáže a pracovať v tejto oblasti. V Moskve som pracoval v reklamnej agentúre a nemal som nič spoločné s masážnym salónom. Sedem rokov sme tu vybudovali naše podnikanie od nuly. Chcel som nielen vytvoriť sieť kúpeľov, ale predovšetkým osobne sa stať profesionálom v thajskej masáži. Išiel som študovať v severnom Thajsku v Chiang Mai. Predpokladá sa, že existujú najlepšie masážne školy, najlepší majstri a učitelia. Moja priateľka Julia, majiteľka Yoga House, známeho a obľúbeného miesta, išla so mnou. Jej syn Nazar mal vtedy 4 mesiace a môj Sasha mal 8 mesiacov. Vzali sme deti pod ruky a leteli sme do Chingmai mesiac a pol, aby sme študovali thajskú masáž. Bolo to ťažké a zábavné: ako sme tam hľadali opatrovateľky, ako sme bežali na výklenku na kŕmenie detí.

Prvé kúpele sa objavili náhodou. Dozvedel som sa, že niektorí Vietnamci predávajú časť v budove pre salón a hľadajú partnerov (Rusi si môžu kúpiť nehnuteľnosť vo Vietname, ale nie na zemi). Prišiel som a dohodli sme sa. Rytmus života bol vtedy: pol roka som tu pracoval, pol roka žil v Rusku. A predtým, deti cestovali so mnou, ale teraz sú už školačky, takže posledných pár rokov strávili tieto „vietnamské polročné“ v Moskve bez mňa.

Pred krízou boli šťastné časy. Mali sme sedem salónov - tu, v Nha Trang, Cam Ranh. Asi 60 zamestnancov pracovalo, v každom salóne boli dvaja rusky hovoriaci manažéri, finančný riaditeľ. Bola tam veľká spoločnosť, ktorej vedenie trvalo trochu času. Teraz mám jeden salón, môj domáci obchod. A celý život sa točí okolo neho.

Hovorí sa, že dobrý kapitán je ten, kto potopil loď. V tejto kríze som takmer stratil svoje podnikanie. Po bankrote Transaera som bol pripravený uzavrieť tento a posledný salón a odísť do Ruska. Všetci moji priatelia, ku ktorým by som rád počúval, mi povedali, že to bol spôsob, ako to urobiť: nebude žiadna sezóna, pretože dolár, pretože ropa. A mal som pocit, že nemôžem opustiť svoju potopenú loď. Usadil som sa tu, v salóne, a urobil som skoro všetko sám: Umyl som a umyl a masíroval a zároveň som zozbieral nový tím. Prvý mesiac bol ťažký. Nakoniec sme si však uvedomili, že to dokážeme a môžeme si najať zamestnancov, a nakoniec sa objavila upratovačka. Sezóna "išla."

Posledné tri mesiace pracujem takmer každý deň. V sedem hodín ráno vstávam na budík a okamžite začnem robiť nejaké veci v salóne, alebo choď do mora, aby som plával a "žil to až do toho", alebo čakal na študentov v kurzoch thajskej masáže, ktoré vyučujem v salóne. Všeobecne platí, že vlastníkom podniku je univerzálny a jedinečný zamestnanec. Stretávam sa s hosťami, zaznamenávam postupy, robím si masáže, učím. Celý deň je strávený v komunikácii s ľuďmi pri rôznych príležitostiach a zvyčajne končí o 23.00 hod. Potom som ísť do kaviarne, jesť hummus a grécky šalát, prísť domov a ísť do postele. Veľmi unavený, aby som bol úprimný. Zriedkavé víkendy trávim sám. Niekedy odchádzam do Keg majáku, sedím a pozerám sa na prázdnotu.

Vo Vietname mám rád dobrú prírodu, veselosť, dobrý prístup k cudzincom, neotrasiteľnú lásku k peniazom. Modlia sa v chrámoch a prosia Boha, aby mal veľa peňazí. To, samozrejme, z chudoby. Prvým veľkým nákupom Vietnamu je často satelitná anténa. Jazda cez provinciu, vidíte tieto doslova kartónové krabice, v ktorých ľudia žijú - ale so satelitným tanierom. Ľudia sa pozerajú na svet cez okno televízora.

V Moskve som sa stal vegetariánom. A je to ľahké. Milujem všetky plody, najmä sapodilla, klobása (ak hodíte toto ovocie do mixéra, dostanete čistý jogurt), červenú papája a durian. A mám rád cukor v akejkoľvek forme - buchty, buchty, sladkosti. Môžem si kúpiť tašku rôznych pečivo v mojom obľúbenom francúzskej pekárne My Wu pekáreň v Fantet a jesť za deň.

Hrozný nedostatok kultúry, kultúrna spoločnosť. Môžete sa, samozrejme, ísť niekde opaľovať, ale to je iné. Všeobecne platí, že ak jazdíte na draka, nepotrebujete nič iné, ale ak nie, potom vám chýbajú spoločenské a kultúrne oblasti bežného mestského života šialene. A viac o talianskej káve.

Lena Akulovich

32 ročný, umelec

Narodil som sa na Ďalekom východe, v meste Svobodny, študoval som na umeleckej škole. Vo veku 14 rokov sa presťahovala do Petrohradu, kde vyštudovala Lyceum na Akadémii Stieglitz a stretla sa s brilantným učiteľom, umelcom, kritikom umenia Alexandrom Borisovičom Simunim, ktorý mi pomohol otvoriť sa.

Mojou odbornou špecializáciou je "textilný umelec". Stalo sa tak, že som študoval na troch univerzitách: bol som vylúčený zo Stieglitzovej akadémie, aby som prejavil freetinking, ako hovorím. V druhom inštitúte, BIEPP, som vstúpil do oddelenia "Kostým Design", tam boli úžasní učitelia: vedúci oddelenia a majster svojho remesla Sofia Azarkhi, Anatoly Savelevich Zaslavsky, učiteľ maľby a môj obľúbený umelec. Po roku a pol bol môj kurz rozpustený a dostal som sa do tretieho inštitútu, IDPI, oddelenia textilu. Potom som si myslel, že moje povolanie je maľovanie, a nie batikovanie a tapisérie, ale teraz robím to, čo vytváram oblečenie a maľujem ich.

V Mui Ne som bol náhodou. Som tmavý, čiernovlasý, hnedooký, možno preto som bol vždy priťahovaný k moru a južnej krajine. Môj priateľ si to uvedomil - je sám mužom umenia a je oboznámený s ťažkosťami stať sa mladým umelcom. Spočiatku som chcel ísť do Brazílie, bolo to teplo, exotické a nepotrebovalo vízum, ale poradil mi, aby som sem šiel do Mui Ne, kde mal priateľov, prvýkrát mi pomohol s letenkou a peniazmi.

Väčšina mojich vecí zostala v Petrohrade: obrazy, šijací stroj, obrovský šatník. Moje obrazy z Petrohradu teraz žijú svoje životy, chodia okolo apartmánov priateľov, niekedy vystavujú. Túto zimu moja babička zomrela. Nemal som čas sa rozlúčiť, ale z nejakého dôvodu nemám pocit, že sa niečo zmenilo. Viem, že je niekde v blízkosti. Príbuzní ešte ma neprišli navštíviť, všetci idú. Tiež som opustil Svobodného, ​​takže som tam nikdy nebol. Nechcem sa vrátiť. Niekedy si myslím, že mám cigánsku dušu.

Bývam v dome v palmovom háji čo najbližšie k prírode. Milujem všetko, čo má byť otvorené a očistené. V mojej izbe, motýle lietajú, pavúky plaziť po stenách, a gekóny chytiť komáre a muchy. Tu môžete vždy počuť vtáky, av noci, kobylky a ropuchy. Piesok však fúka vetrom, čo nie je najpríjemnejšia vec, a existuje mnoho mravcov. Postupne zapnite surové potraviny. Milujem melóny a takmer všetky zelené, okrem koriandra. Ráno praktizujem qigong. V Mui Ne, existuje mnoho mačiek a mnoho turistov. A existuje len málo duchovných ľudí, ktorí sa majú niečo naučiť, ku ktorým sa chcú dostať von.

Keď idem po diaľnici a vidím zelené polia pod nekonečne modrou oblohou, je tu kompletný zmysel pre scenériu

Prišiel som sem so svojou milovanou mačkou Timothy, ktorá zmizla pred dvoma rokmi. Vo Vietname jedia všetko, vrátane mačiek a psov. Zvieratá sú ukradnuté, a Thugs riadiť od Phan Thiet (Vietnamci sami nazývajú "Ali Babs") s klietkami a uškrtenie a chytiť mačky a psy pre ich kaviarne, niekedy kradnú pre výkupné. Keď som hľadal Timothyho, našiel som ulicu v Phan Thiet, kde žijú títo „Ali Babs“. Jeden mi ukázal klietku s mačkami, bolo tam 7-10 mačiek rôznych veľkostí, trasúcich sa strachom, zaslepených do jedného kusa, s obrovskými očami plnými strachu. Nikdy nezabudnem na tento obrázok: položil palicu do klietky a začal trhať odsúdenú hromadu, akoby vo vnútri neboli živé bytosti, ale hromada odpadu. To je veľmi desivé.

Civilizácia náhle prišla do Vietnamu, a ako Vietnamci hádzali banánové kože pod nohy, priemyselné odpadky a obaly sú odhodené. Ľudia nepomýšľajú o tom, čo robia. Stará babička hodí do mora tašku hláv rýb - čo to je, pocta mora? Keď idem po diaľnici a vidím zelené polia vysadené kávovými hájmi pod nekonečne modrou oblohou, je tu kompletný zmysel pre scenériu. Ako keby ste videli dokonale rozmiestnenie krajiny zvanej Vietnam. A vnútri je niečo iné.

V Mui Ne je maľovaných mnoho objektov: steny, bary, reštaurácie, telocvične. Jedna z najlepších mojich múrov bola v miestnom rockovom klube Hell's Bells, ktorý však už neexistuje. Nemala som naozaj rád atmosféru tohto miesta kvôli majiteľovi, niečo v ňom bolo sakramentsky - hoci potom sa ukázalo, že je to veľmi milý človek. Dali mi prázdny šek - a ja som sa rozhodol nakresliť. V dôsledku toho sa na 12 metrovom povrchu narodili náčrty s diablami, s piatimi prsnými ženami, s diabolsko-veselým chlapcom, s purpurovými riekami. Maľovaná múr žil tri dni: Vietnamci prišli zo susedného penziónu, ku ktorému bola pripevnená múr, a maľovali ho. Oni boli naháňaní preč, ale oni sa vrátili trikrát - nemohli žiť vedľa takejto "pekelnej krásy". Všeobecne platí, že som rád maľovať veľké plochy, chcem urobiť niečo globálne raz, napríklad maľovať katedrálu.

Teraz pracujem na projekte "Krásna planéta" o zvieratách a prírode, kde budem hovoriť o kultúre a tradíciách, o vzťahu človeka a prírody. A prvá téma je, samozrejme, mačky. Во многих культурах кошка - священное, мистическое животное. Хочется дать людям хотя бы возможность задуматься об этом. Меня часто воспринимают как странную девушку, и мне это нравится. Живопись, одежда, объекты у меня тоже необычные, так как я не стремлюсь сделать что-то модное, а работаю со своим подсознанием. Мне приятно, когда мои картины и одежду покупают, я ценю это.

Лена Камочкина

37 лет, кастинг-директор в кино и рекламе

Я родилась на Урале, в Оренбурге. В раннем детстве мы с мамой уехали жить в Казахстан, в город космонавтов Джезказган, а во времена перестройки переехали в Россию. Vyštudoval som v Belgorode Inštitút kultúry a umenia v odbore filmový režisér - učiteľ a dostal som prácu do Starooskolského divadla pre deti a mládež, potom som sa stal rádiovým hostiteľom v miestnej rozhlasovej stanici Hit Fm. Chcel som sa rozvíjať smerom k rozhlasovej žurnalistike a vstúpil som na Voronezskú štátnu univerzitu. Po štúdiu som skončila v Moskve, kde som žila 12 rokov.

Ako dieťa som sníval o tom, že sa dostanem do filmu, pretože moje narodeniny sú 27. augusta a to je Ruský filmový deň. Osud ma nepriniesol do filmov, kde som pracoval 12 rokov, od smrti k režisérovi castingu. Diela sa stávali čoraz viac, úroveň projektov rástla: napríklad som odliatky pre "Love-Carrot-2", potom režiséri mi začali hovoriť o hernej reklame.

Medzi projektmi som zvyčajne chodil na malé výlety po Európe a Ázii. V nasledujúcom roku, keď som urobil veľa práce, som sa rozhodol pozastaviť a naplánovať veľký trojmesačný výlet po Ázii: do Indie (kde som išiel každý rok), Thajska, Kambodže a Vietnamu. Keď som odišiel, plánoval som si odpočinúť, vrátiť sa z mojej duše a zarobiť si "byt v Moskve". Ale cesta bola tak neuveriteľná, že zmenila všetky moje plány do budúcnosti. Cestou som si uvedomila, že sa cítim šťastná, pretože v nej je veľa krásy, v ktorej chcem žiť - do tejto doby som už bola vo Vietname. Dva dni pred mojím odchodom som sa pevne rozhodol, že lietam do Moskvy, zbieram veci a lietam do Vietnamu pol roka - aby som tak povedala kreatívnu pauzu. Tak som tu bol.

Prečo Mui Ne? Je tu veľa Rusov a tiež mi pomohlo rozhodnúť sa žiť ďaleko od svojej vlasti so slabými znalosťami angličtiny. Okrem toho som tu mala priateľa, ktorý v prvom mesiaci svojho pobytu ukázal ako "turistov" všetky krásne miesta. Odliv a prúdenie, východy slnka a západy slnka - vždy, keď je všetko nové. Ak cestujete mimo Müyne, môžete vidieť mnoho krásnych miest. Susedné mestá: Dalat, Fanrang, Nha Trang, Vung Tau, Baolok. Len sedieť na bicykli - a cesta pozdĺž mora a hôr v každom smere odhalí všetky krásy miestnej prírody.

Pokračujem v práci na odliatkoch, ale už na diaľku, pravidelne sa vraciam do Moskvy na 2-3 mesiace - to je pre mňa veľká materiálna podpora a dovoľte mi zostať v tejto profesii. Vo Vietname je život trikrát pokojnejší. Cítim sa tu. Vyplním sa užitočným a zbytočným: čítam, študujem angličtinu, pracujem, cestujem, fotografujem. Stručne povedané, žijem.

Uvedomil som si, že sa cítim šťastný, pretože v okolí je toľko krásy, v ktorej chcem žiť.

Milujem more, milujem hľadať mušle. Najprv som strávil hodiny putovaním po prázdnych plážach pri hľadaní krásnych mušlí, bola to moja meditácia. Chcel by som sa naučiť, ako z nich robiť krásne veci a robiť to vo svojom voľnom čase. Aj keď som sa len snažiť - som si sviečky, som nedávno dokončil konferenčný stolík s stolom, úplne pokryté mušle, z prvej náušnice a prívesky z mušlí. Úplne iné pocity - urobiť niečo krásne vlastnými rukami. 140 kilometrov od mesta Mui Ne je mesto Fanrang a rezerva rovnakého mena. Fantastické miesta - príroda, pláže. Dokonca aj mušle sú úplne iné ako tu. Ak ste vo Vietname, odporúčam vám, aby ste na toto miesto venovali niekoľko dní.

Posledných šesť mesiacov som sa zobudil neskoro, o deviatej. Ale šťastný je môj deň - keď sa mi podarí vstať v šesť ráno a ísť do mora. Opaľujem sa, plávam, vraciam sa domov na pár hodín môjho rituálu krásy - masky, starostlivosť. Zároveň som čítal, počúval a hľadal hudbu, sedím na internete - to je čas nových prúdov informácií. Bližšie k večeri, zvyčajne si sadnem na bicykel a idem k jedlu - skaut nová pláž, spoznať priateľov. Vo všeobecnosti ráno začína vo vietnamskom obede v Moskve, takže druhá polovica dňa môže byť plne funkčná - hovory, e-maily. Kvôli časovému rozdielu môžem ísť do postele o 3-4 ráno, ale keď nie je urgentný obchod, snažím sa zaspať o jednu alebo dve noci.

Teraz sa snažím pochopiť, ako môžem byť užitočný v Mui Ne. Už som sa snažil ako vodca. Je tu nápad urobiť "Dzhus-centrum" a detskú drámu. Áno, a s filmom chcem niečo vymyslieť, pretože niekedy sem prichádzajú strieľať. Všeobecne platí, že je tu niečo, čo by sme tu mali, ale stále mám jednu nohu v Moskve, takže teraz sa na to pozerám.

Som ohromený postojom Vietnamcov k krajine. Kamkoľvek pôjdete - pôda je dobre upravená, kvety kvitnú, rastie káva. Povaha Vietnamu je kolosálna. Mnohí sa sťažujú na odpadky, ale mám niečo na porovnanie. Napríklad v Indii je to špinavejšie. Napriek tomu je tu problém s odpadom. V mimo sezóne sa mení vietor a všetko, čo rybári a turisti hodili do mora, prichádza na pobrežie Mui Ne. Voda je plná polyetylénu, a to je smutný pohľad. Nesebeckí ľudia niekoľkokrát organizovali plážové upratovacie činnosti a starostliví obyvatelia prišli a vyčistili pláž, ale zatiaľ sa to nezmenilo na pravidelnú akciu, aby ste mohli spojiť Vietnamcov, alebo si ich všimnúť a pripojiť sa.

Moje obľúbené vietnamské jedlo je lastúra a vyprážaný krokodíl v Bio Hoi Cafe. Zvyšok mäsových jedál nejem. Ak sa raz dostanem na krokodílovú farmu, možno odmietnem krokodíla. Ovocie a zelenina sú pre mňa ako voda, základ stravy. Priatelia prinášajú tabak z Ruska - tu je dobrý drahý. A čokoláda - "Alenka" akékoľvek. Ale bez toho môžem bezpečne. Zriedka je možné žiť z menej ako 700 dolárov mesačne.

Akonáhle sa rozhodnem, kde budú moje dve nohy - tu alebo v Moskve - stretnem sa s mojimi mačkami, 10-ročným Britom Oscarom a mačkou Dashou, ktorú som zdvihol pri streľbe v Osetsku. Všetci minulý rok tu boli so mnou, ale žil som v neustálom strachu - vo Vietname ukradnú zvieratá. Teraz mačky žijú s priateľmi v Moskve.

Vždy som chcel žiť pri mori - a to sa stalo skutočnosťou. Pre úplné šťastie si myslím, že je dobré mať svoj vlastný domov. Nie ste si istí, čo to tu je. Čoskoro pôjdem na Filipíny a Bali. Chcem vidieť nové miesta, preskúmať, čo je atmosféra, aký druh prírody, ako ľudia žijú a čo. Medzitým som v hľadaní a pripravený zmeniť scenériu.

Pozrite si video: Kygo - Firestone ft. Conrad Sewell Official Video (Marec 2024).