Populárne Príspevky

Redakcia Choice - 2024

Ako som cestoval v Latinskej Amerike a zamiloval som sa

"Máte túžbu pracovať v Ekvádore?" Potrebujeme ľudí so znalosťami španielčiny a angličtiny, "tak by som vynechal taký návrh okolo uší, ale mal som ťažký rok, ktorý skončil v frustrovanej svadbe. V okamihu úplného zúfalstva, keď som sa chcel vzdať všetkého, mi bola ponúknutá práca na druhej strane sveta."

Spoločnosť, v ktorej môj priateľ pracoval, prijala prekladateľov na projekt výstavby tepelnej elektrárne v Ekvádore. Nemal som špeciálne vzdelanie, hoci som sa naučil španielsky jazyk, nič som nerozumel ani v stavebníctve, ani v energetike, a vôbec som nemal meniť pracovné miesta. Ale bola to práve absurdita myšlienky - to je spôsob, ako radikálne zmeniť váš život - a včasnosť návrhu ma priviedla na pohovor. "Áno, vidím len to, čo ponúkajú," - pomyslel som si. A potom bolo všetko ako v hmle: dokumenty na pracovné víza, očkovanie proti žltej zimnici, transformátory, kotly na odpadové teplo, bypassové potrubia, PGU, GTU, PPR a ďalšie úžasné skratky.

O mesiac neskôr som letel cez Atlantik a stále neveril tomu, čo sa deje. Na letisku som sa stretol s novými kolegami a odviezli do môjho nového domova v Machale. Musel som tam žiť ďalších šesť mesiacov, po ktorých som mal právo odísť, čo som chcel stráviť v Moskve. Ale všetko sa pokazilo. Vzťah s režisérom nevyšiel a po dvoch mesiacoch som bol prepustený a odovzdaný spiatočný lístok. Rozhodol som sa rýchlo. "Letel som štrnásť tisíc kilometrov, aby som sa za dva mesiace vrátil bez toho, aby som navštívil rovník?" - Myslel som a rozhodol som sa zostať - v cudzej krajine, na druhej strane sveta, bez práce, bývania a cestovného lístka. Myslel som, že venujem pár mesiacov na cestu okolo Ekvádoru a potom sa vrátim domov.

Mesiac potom som si prenajal byt a učil ruštinu do miestneho jazyka. Potom som mal na výber: buď predĺžiť drahý prenájom, alebo konečne uskutočniť svoje plány - a zastavil som na druhom mieste. Otázka, kam ísť, bola rýchlo vyriešená: žil som takmer na hranici s Peru, takže bolo správne dostať sa na Machu Picchu. Internet je plný informácií o tom, ako sa tam dostať a ako ušetriť na doprave. Pretiahla som kufre k mojim bývalým kolegom, požičala si batoh, hodila do neho pár tričiek, džínsov a zubnú kefku, položila si tričko s nápisom "Dnes budem slobodný" a na svojej prvej ceste v mojom živote som si bez lístkov zakúpila vopred a rezervovala hotely.

Prvý krok

Život vám vždy hovorí, kam ísť ďalej. Počas mojej cesty túto myšlienku opakovane vyjadrili rôzni ľudia a ja som si uvedomil, že na prvej ceste. Opatrne som naplánoval trasu na Machu Picchu, ktorá má v úmysle vrátiť sa rovnakým spôsobom - všetko by nemalo trvať dlhšie ako dva týždne. Ale keď som prišiel z Limy do Cuzca, najbližšieho hlavného mesta na Machu Picchu, mal som horskú chorobu. Cusco je o tri tisíce metrov vyššie vo vzťahu k hladine mora ako Lima, a z prudkého poklesu tlaku sa zdalo, že hlava sa chystá prasknúť. Okrem toho, v noci, autobus vyhodil zo všetkých trhlín, a teplota mimo okna bola mierne nad nulou - to bolo asi tak nikdy v mojom živote. Všeobecne platí, že na prvý deň v horách, jediná vec, ktorú som musel urobiť, bolo bojovať s snotom a chytiť divokú bolesť hlavy s cukríkmi a kocou. Zahrievanie v parku na slnku, som sa dostal do rozhovoru s Austrálčanom, ktorý fotil miestnych obyvateľov. Zbohom, zobral niekoľko mojich fotiek.

Druhý deň som išiel do Aguas Calientes, malej dediny, odkiaľ začína každý, kto chce navštíviť mesto Inca. Do Aguas sa môžete dostať dvomi spôsobmi: na turistické vláde za štyri hodiny - rýchlo, nákladne a pohodlne - alebo na autobusoch a miestnych kombi, ktoré sú nabité miestnymi obyvateľmi, matracmi a kurčatami. Potom musíte prejsť niekoľko kilometrov po železnici cez džungli - všeobecne, lacno, nahnevane as dobrodružstvom. Kvôli hmle v horách, autobus jazdil príliš pomaly, a čoskoro sa mi rozplynulo, že som musel urobiť posledný úsek cesty v tme, sám, bez lucerny. Naliehavo som potreboval spolucestujúceho - a hľa a hľa, keď som sa presunul do jednej z dedín, oslovil ma nemec, ktorý povedal: "Včera mi v susedstve hostia ukázali tvoju fotografiu, poznal som ťa pri očiach. Tiež ideš do Machu Picchu? Potom sme šli spolu.

Prvýkrát v mojom živote som sa cítil slobodný od dobre premyslených plánov, pevných termínov a rezervovaných hotelov.

Dokonca aj na ceste z Limy som mal nápad ísť do Bolívie. Ukázalo sa, že moja nová známosť má kontakty na osobu, ktorá cestovala autom cez Latinskú Ameriku a mohla ma vyhodiť na hranicu - tak som sa rozhodol pre ďalšiu trasu. V Pune, kde som zostal, aby som získal bolívijské vízum, som sa stretol s ukrajinským párom, ktorý som išiel do La Paz, a na autobus do La Pazu som hovoril s mexikom, s ktorým sme sa rozhodli vziať šancu a za dva dni sa snažiť dostať do najväčšieho vo svete soľný močiar Uyuni a vrátiť sa.

Vrátil som sa do Ekvádoru a navštívil som mestá, o ktorých mi hovorili náhodné známosti. Prvýkrát v mojom živote som sa cítil slobodný od premyslených plánov, termínov a rezervovaných hotelov: išiel som tam, kde som chcel, a mohol som zostať v ktoromkoľvek meste na dlhú dobu. V Ekvádore som sa nevrátil za dva týždne, ako bolo plánované, ale za mesiac, inšpirovaný a smädný po nových cestách. Odhodil som opotrebované džínsy, nalepil podrážku na "konverzáciu" a začal plánovať ďalšiu cestu.

Maľovali sme všetko na hodiny, pretože sa bojíme neznáma. Zdá sa mi však, že niekedy stojí za to veriť osudu. Jedného dňa, ohromujúci cez Mitad del Mundo park v Quite, premýšľať o tom, čo robiť na druhý deň, som sa stretol s ruskými chlapcami z Cirque du Soleil, ktorí prišli na turné. Výsledkom je, že som dostal voľnú show, o ktorej mi moji bývalí kolegovia nadšene povedali druhý deň. Inokedy v Kolumbii, keď som kráčal okolo Santa Marty, ma oslovil novinár a napísal článok o tom, ako cudzinci cestujú po svojej krajine. Celý deň sme sa rozprávali, učil ma tancovať salsu na hlavnom námestí, hrať guiro a zaobchádzať so mnou s národnými sladkosťami. Jedného dňa, keď som predtým nerozmýšľal o vode, išiel z hory, sotva som mohol ťahať nohy z tepla a umierať smädom, vedľa mňa spomalil autobus - vodič otvoril dvere, podal mi fľašu vody a odišiel. Tam bolo veľa takýchto príbehov a naučili ma, že existuje cesta von z akejkoľvek situácie. Hlavnou vecou nie je báť sa ničoho a urobiť prvý krok a samotný život vám povie, kam ísť ďalej.

peniaze

Samozrejme, na cestovanie potrebujete peniaze. Po prvé, na pasáži, po druhé, potrebujete niekde spať a niečo je. Najprv som strávil peniaze, ktoré som zarobil v prvých troch mesiacoch. Potom, keď som si uvedomil, že im došli, požiadala priateľa, aby si prenajal byt na predmestí. To mi umožnilo zostať v Latinskej Amerike ďalších šesť mesiacov. Cestoval som hlavne cez nájazdy - pravidelne som sa vracal do Ekvádoru, kde som odpočíval a ušetril peniaze.

Stopovanie v Latinskej Amerike sa nevyužíva: z dôvodu vysokej úrovne kriminality sa ľudia navzájom nedôverujú; Couchsurfing je zle vyvinutý z rovnakého dôvodu. Je pravda, že som sa nesnažil použiť jeden alebo druhý, pretože som rýchlo unavený z komunikácie. Strávil som noc väčšinou v ubytovniach: čím dlhšie som cestoval, tým viac som bol ľahostajný k tomu, koľko ľudí bolo pre túto miestnosť navrhnutých a farbu stien v nej. Keď sa únava vo večerných roliach prevráti, uvedomíte si, že hlavnou vecou je posteľ a horúca sprcha (alebo studená, ak ste na pobreží), zvyšok nezáleží.

Väčšinu času som sa pohyboval na autobusoch, menej často na lietadlách. Najekonomickejšie krajiny sú Bolívia, Peru a Ekvádor: tu za dvadsať dolárov môžete riadiť polovicu krajiny, a ak nájdete kaviareň, kde miestni ľudia jedia, potom sa môžete prejedať za dva doláre. V južných krajinách je niekedy lacnejšie lietať lietadlom ako cestovať autobusom. Aby som nestrácal čas a nestratil noc, často som si vybral nočné autobusy. Postupom času, keď som sa naučil zaspať v akýchkoľvek nepohodlných polohách, sa mi mäkké sedadlá začali javiť ako najlepšie miesto na odpočinok. Stále si pamätám, ako som nemohol zaspať s potešením, pri pohľade z okna na neuveriteľnú oblohu, zatiaľ čo autobus bežal po púštnej ceste zo San Pedro de Atacama do Santiaga. Nikdy som nevidel toľko hviezd tak nízko nad zemou.

Stále si pamätám, ako som nemohol zaspať s radosťou, zatiaľ čo autobus bežal pozdĺž púštnej cesty zo San Pedro de Atacama do Santiaga. Nikdy som nevidel toľko hviezd tak nízko nad zemou

Autobusové lístky sú ďalším príbehom. Aj keď existuje oficiálna webová stránka s cenami na internete, neznamená to vôbec, že ​​náklady na autobusovej stanici budú rovnaké. Po prvé, platenie hotovosti je vždy lacnejšie ako používanie karty. Po druhé, pri pokladni môžete vyjednávať. Niekedy môže byť cena vyššia, ak sa pokladník rozhodne zarobiť peniaze navyše.

Raz v Kolumbii som sa rozhodol stráviť deň na polodivokej pláži asi pár hodín jazdy autom od Cartageny. Biely piesok, smaragdové Karibské more urobil svoju prácu - nakoniec som strávil týždeň na pláži. Za tri doláre za deň som si prenajal hojdačku na pláži, každé ráno som sa zobudil na zvuk príboja, mal raňajky s čerstvo vylisovanou šťavou a miešanými vajcami varenými na ohništi a večeru s práve ulovenou doradou. Po pár dňoch na pláži som už mal pocit, že som tu aspoň mesiac. Miestny predajca ma dopoludňajšie ráno spracoval s ustricami a citrónom, majiteľ susedného hostela vedel, ktorú omeletu som mal na raňajky, a keď sa pokúsili ukradnúť môj telefón, celá dedina chytila ​​zlodeja. Popri jednoduchých chatrčiach sa nachádzal päťhviezdičkový hotel, ale na pozadí domov miestnych obyvateľov, ktorí dobrovoľne opustili mestá a rozhodli sa žiť pri mori, zabudli na to, čo je to márnosť, prevádzka, kancelárska práca a snaha o finančné blahobyty. , Bez ohľadu na to, koľko peňazí strávite na vašej dovolenke, je dôležité, aby ste si ju so sebou dali do sprchy. Odstránil som pocit miery a vyrovnanosti.

ľudia

Nie je možné byť ľahostajní k Latinskej Amerike: buď ju nekonečne milujete, alebo strašne rozzúri, a častejšie oboje. Ráno nenávidíte miestny dopravný systém pre neskoré autobusy, cestné služby pre neočakávané opravy, počasie pre zosuvy pôdy a miestnych obyvateľov pre ich neschopnosť vysvetliť cestu. Vo večerných hodinách, vďaka osudu za to, že neuspěchaný cestných pracovníkov nevyhrabal priehradu v čase, neskorý autobus vás vyzdvihol v horách a išiel do teplého hostela.

Turisti vždy priťahujú pozornosť miestnych obyvateľov, a ak hovoríte španielsky, môžete sa spoľahnúť na ich pomoc. Často som mal len zoznam miest, ktoré som chcel navštíviť, a keď som prišiel do mesta, spýtal som sa v hosteli, na autobusovej stanici alebo na okoloidúcich, ako sa k nim dostať najlepšie. Niekoľkokrát ma polícia zdvihla na motocykel a raz mi miestny rezident dostal lístok na autobus za polovicu ceny.

Ľudia boli ohromení, ako v mojom batohu, ktorý bol skôr ako taška na laptop, všetky potrebné veci zapadali. Ja sám som stále prekvapený, ako málo sa ukazuje, že človek potrebuje žiť. Miestni obyvatelia neverili, že som cestoval sám. "Dievčatá sú tu veľmi nebezpečné," povedali zakaždým. Vždy som bol varovaný, aby som nehovoril s cudzincami, neprijímal dary, aby som sa nedostal do áut iných ľudí, aby som nejedol na ulici - a oni sa ma pýtali na Rusko a ako som sa sem dostal, dalo mi niečo na seba, aby som si na seba vzal na seba na miesta, ktoré som potreboval, boli ošetrení na večeru a vždy požiadaní, aby zostali vo svojej krajine.

To však neznamená, že si môžete oddýchnuť a dôverovať všetkým, s ktorými sa stretnete. Akonáhle som sa zlomil reťaz v krku priamo v centre mesta, počul som veľa príbehov z mojich spoločníkov o tom, ako boli ponechané bez peňaženky, dokumenty alebo drahé fotoaparát, pár mojich kolegov bol okradnutý priamo na ulici. Samozrejme, nikto nezrušil pravidlá banálnej bezpečnosti (nekráčajte po tmavých uliciach, nesvieti telefón, neuchovávajte peniaze na jednom mieste). Ale neverte tým, ktorí hovoria, že v Latinskej Amerike nemôžete cestovať sami.

dom

Počas roka som navštívil Ekvádor, Kolumbiu, Peru, Bolíviu, Čile, Argentínu a Brazíliu. V každej krajine môžu byť ruskí občania bez víz až deväťdesiat dní. Musel som požiadať o víza na vstup do Bolívie, ale deň po tom, čo som prekročil bolívijskú hranicu, vstúpil do platnosti bezvízový režim medzi Ruskom a Bolíviou.

Ľudia sa ma často pýtajú, ktorá krajina sa mi najviac páčila. Úprimne, neviem: každý je dobrý svojím vlastným spôsobom. Ale viem presne, kam by som sa chcel vrátiť. Vzhľadom na obmedzený rozpočet, nemal som možnosť jazdiť na rajských plážach Brazílie a vidieť divokú amazonskú prírodu. Určite by som sa vrátil do Patagónie, ale so stanom, teplým oblečením a trekovou obuvou. Vrátil by som sa do Uyuni, ale určite v období dažďov, keď sa obloha odráža vo vode, ktorá pokrýva močiar, a zmysel pre realitu je z nej úplne stratený. Nehovorím o San Andres, Galapágach a Veľkonočnom ostrove.

Celý život som sníval, že niekde pôjdem, ale po tomto roku som si uvedomil, že nikdy neodídem do zahraničia. Bol som šialene znudený snehom, sleďom s čiernym chlebom a pohánkami, čistými uličkami (ak si stále istý, že všetko je v Rusku zlé, nie ste v porovnaní s tým), pre bezpečnosť na uliciach a možnosť dostať telefón z vrecka, bez strachu, že ho vytiahnu z ruky. Pre správne fungujúce Wi-Fi a rýchly internet av zásade, ak je to možné, nájsť akékoľvek informácie na internete: vo väčšine krajín Latinskej Ameriky ľudia používajú internet iba pre sociálne siete. A ako som vynechal ľudí z Ruska! Nikdy predtým som nezažil takú lásku k svojej vlasti.

Nie je možné byť ľahostajní k Latinskej Amerike: buď ju nekonečne milujete, alebo je strašne rozzúrená a častejšie oboje.

Počas roka sa mi toľko stalo, ako sa to nestalo v mojom živote. Moji priatelia a ja sme sa raz rozhodli stráviť víkend v tichej ekvádorskej dedine a po príchode sme sa dozvedeli, že sopečná erupcia začala desať kilometrov ďaleko a bola vyhlásená oranžová úroveň nebezpečenstva. Videli ste niekedy sopečný výbuch? Ja som áno. V inom čase sme boli slabo zakorenení: šesťsto kilometrov od nás bolo epicentrom osembodového zemetrasenia a prvýkrát som pocítil, ako to bolo, keď sa zem odrazila od našich nôh. Raz sme boli zaplavení tropickými lejakmi a ľudia v meste sa presunuli loďou. A akonáhle spolubydlivec uvaril rybu fugu: omylom ju zastrelil, zatiaľ čo robil podvodný lov, a po spustení receptu ju pripravil na obed. Najprv si to vyskúšal a my sme si všimli dvadsať minút a dôsledne nasledovali jeho stav. Predstavte si situáciu, keď je v meste zaregistrovaný prvý prípad infekcie vírusom Zika a práve ste sa vrátili z kolumbijskej džungle a potom zrazu začnete mať bolesť v krku.

Tento rok ma urobil zrelším, silnejším a zároveň jednoduchším. A v Latinskej Amerike som našiel svoju lásku. Po celú dobu na mňa čakal muž: v Ekvádore chránil moje kufre a v intervaloch medzi cestami nasledoval moje pohyby na mape a pripravoval borščov na príchod, obával sa, keď som sa nedostal do kontaktu, a opäť, hoci neochotne, nechal ma ísť, kdekoľvek sa stretnem. Vlani na jar sme sa spolu vrátili do Ruska: bol rovno z Ekvádoru a ja som išiel cez Čile, Argentínu a Brazíliu so zastávkou v Casablanca. O rok neskôr sa tento muž stal mojím manželom. Je to smiešne, ale musela som ísť na druhý koniec Zeme, aby som našla šťastie aj doma.

fotografie: Svetelný dojem - stock.adobe.com

Pozrite si video: Miro Jaroš - BALÓN Oficiálny videoklip (Marec 2024).